آهنگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مهار آتش‌سوزی به مرحمت الهی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: آتشی که به جان جنگل‌های پیله‌کوه مرزن‌آباد چالوس افتاده بود، امروز به علت بارش برف و باران به طور کامل مهار شد.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛در رابطه با مهار جنگل‌های آتش گرفته پیله‌کوه مرزن آباد چالوس، اظهار داشت: پس از دو روز، آتشی که به جان جنگل‌های پیله‌کوه مرزن‌آباد چالوس افتاده بود، امروز به علت بارش برف در بالا دست و باران در پایین دست به طور کامل مهار شد.

وی گفت: به دلیل اینکه جنگل‌های پیله‌کوه مرزن‌آباد چالوس یک منطقه گردشگری است بنابراین احتمال می‌رود وقوع این آتش‌سوزی انسان‌ساز باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران بیان داشت: به علت سخت‌گذر و صعب العبور بودن منطقه مذکور، اطلاع دقیقی از میزان وسعتی که طعمه حریق شده در دست نداریم و این موضوع بعد از بررسی اعلام خواهد شد.

آهنگری با اشاره به اینکه جنگل‌های پیله‌کوه مرزن‌آباد چالوس از روز چهارشنبه طعمه حریق شده است،افزود: در روز اول، آتش‌سوزی مهار شد و وسعت محدوده حریق نیز محدود بود ولی روز پنج‌شنبه مجدد آتش شعله‌ور شد و با اینکه مهار شده بود، وزش باد برای بار سوم آتش را شعله‌ور کرد و این‌بار چون از کنترل خارج شده بود از سازمان حفاظت محیط زیست تقاضای هلی‌کوپتر کردیم اما بالگرد اطفای حریق هم به علت شرایط جوی ناپایدار باد و طوفان دیروز نتوانست پرواز کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران در پایان گفت: امروز بارش برف و باران، آتش جنگل‌های چالوس را مهار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۵
این آتش سوزی ها تعمدی هست ؛ مردم برای ساخت و ساز نمیتونن جنگلو خراب کنن و عمدا اونو آتیش میزنن تا تخریب بشه و بتونن به قیمت بالا بفروشن .
همه ی آتش سوزی های جنگل به همین علت هست ، مسئولین باید خیلی جدی تر رسیدگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۵
خدایا شکر که مهار شد
آخرین اخبار