ابراز نگرانی رئیس کمیسیون اروپا از رویکرد ترامپ

ژان-کلود یونکر ،رئیس کمیسیون اروپا،‏ درباره راهبردهای دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ا خبرگزاری فرانسه ‏، ژان-کلود یونکر،رئیس کمیسیون اروپا،‏ درباره اینکه دونالد ترامپ، رئیس ‏جمهور منتخب آمریکا، در این سمت چه راهبردی در پیش خواهد گرفت ابراز نگرانی کرد. 

رئیس بازوی اجرایی اتحادیه اروپا امروز در این باره گفت: بسیار مشتاق است بداند مستاجر بعدی کاخ سفید آنچه را در کارزار منزجر کننده انتخاباتی خود به مردم وعده داده بود عملی خواهد کرد یا خیر.

یونکر که در گفتگو با رادیو Bel-RTL بلژیک این سخنان را بیان می کرد در پاسخ به پرسشی با این مضمون که آیا از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نگران است یا خیر گفت: این انتخاب مرا نگران می کند چون سخت می توانم تصور کنم اما شاید مجبور باشم تصور کنم که رئیس جمهور جدید آمریکا بخواهد آنچه را در کارزار انتخاباتی خود گفته بود عملی کند. کارزاری که آن را کاملا منزجر کننده می دانم. این برای آمریکا چیز افتخار آفرینی نبود. یونکر افزود من هنوز در باره نیات واقعی دونالد ترامپ ، اینکه درباره روابط آمریکا و اروپا یا درباره سیاست تجاری که وی در نظر دارد در قبال اروپا در پیش گیرد شک و تردید‏ دارم.

نخست وزیر پیشین لوکزامبورگ که اکنون ریاست بازوی اجرایی اتحادیه اروپا را برعهده دارد در بخش دیگر از سخنان خود در همین ارتباط ‏افزود از دونالد ترامپ خواسته آنچه ماهیت اروپاست را درک کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار