مشهد؛

احداث نخستین پارک سنگ نگاره ای کشور در طرقبه

مدیر عمرانی پروژه معدن طلای طرقبه از احداث نخستین پارک سنگ نگاره ای کشور در شهرستان طرقبه خبر داد.

احداث نخستین پارک سنگ نگاره ای کشور در طرقبهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، میثم کرمانی با بیان اینکه در حال حاضر پارک های سنگ نگاره ای ومعادن طلا در برخی نقاط جهان در حال گسترش است، اظهار کرد: در کشور ما هم استارت نخستین نمونه اینگونه پارک ها در شهرستان طرقبه در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل طراحی وایجاد میشود.

وی با بیان اینکه در کنار اینگونه پارک ها مدارس طلا نیز بر پا می شود، تصریح کرد: تاسیس مدرسه طلا گامی جذاب ودیدنی در جهت تولید صنایع دستی خاص است.

مدیر عمرانی پروژه معدن طلای طرقبه در ادامه گفت: احداث این پروژه اقتصادی ،یک حرکت مثبت واثر گذار در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی است، زیرا با ایجاد چنین فضایی ۱۷۰ نفر بطور مستقیم و ۷۰۰ نفر غیر مستقیم وارد عرصه اشتغال زایی می شوند.

کرمانی با اشاره به این نکته که سیستم دولتی امکان نگهداری از این مجموعه را ندارند، خاطر نشان کرد: معدن قدیمی طرقبه در حال تخریب است، طرحی با موضوع پارک سنگ نگاره ها و ژئو تورسیم معدنی بهترین کار برد را دارد.

وی گفت:  در معدن طلا تخریب به شکل سایر معادن وجود ندارد،بلکه حفاری بصورت تونلی ورگه ای با عرض کم انجام می شود، تا استراج الیاف طلا به شکل صحیح استخراج شود.
به همین خاطر در ۱۰۰ تن سنگ معدن ۱۰ گرم طلا موجود است.

انتهای پیام//م ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار