ارومیه؛

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش در تکاب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش در تکاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،استاندار آذربایجان غربی در جلسه اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: شهرستان تکاب ظرفیت و استعداد های بسیاری در خود نهفته دارد که می تواند به عنوان یکی از محورهای توسعه استان باشد بنابراین ضروری است در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان به عنوان شهر نمونه ، در بین مردم اعتماد سازی لازم صورت گیرد .

قربانعلی سعادت با بیان اینکه شهرستان تکاب با وجود محرومیت های موجود دارای معادن غنی و ظرفیت های معدنی است بنابراین بخش معادن این شهرستان می تواند محور توسعه قرار گرفته و باید زمینه های سرمایه گذاری در این بخش فراهم شود .

جعفر صادق اسکندری نیز در این جلسه اظهار داشت: هم اکنون نسبت به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش در تکاب اقدام شده و مقدمات مورد نیاز در حال فراهم شدن است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت شهرستان تکاب در زمینه صنعت فرش دستباف، یادآوری کرد: فرش افشار تولیدی در این شهرستان به معنای واقعی کلمه زبانزد بوده به طوری که نه‌تنها در کشورمان بلکه دارای بازار جهانی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توسعه شرکت طلای زره‌شوران تکاب را پیگیری می‌کنیم،اظهار داشت: برای راه‌اندازی فاز دوم آن مناقصه برگزار شده و پیمانکار برای فعالیت اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت انجام گرفتن امور محوله و نیز اجرایی شدن تعهدات میزان تولید این شرکت به دو برابر ظرفیت رسیده و اشتغال افزایش می یابد افزود: باید برای شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود به صورت جدی گام برداشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای ایجاد واحد فرآوری معدن در استان تلاش می‌شود، گفت: در این باره چهار واحد در تکاب ایجاد شده به طوری که امسال دو واحد دیگر هم راه‌اندازی شده است.

اسکندری برگزاری مزایده‌هایی در حوزه فعالیت‌های معدنی همچنین پارک طلا و جواهر و اقداماتی از این دست را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: تکاب و سایر شهرستان‌ها در زمینه‌های مختلف واجد استعدادهایی بوده که باید به آنها توجه کرد.

وی بر لزوم تلاش برای فرهنگ‌‌سازی جهت پذیرش سرمایه‌گذار را مورد اشاره قرار داد و گفت: در صورت همراهی سازمان‌ها و اقشار مختلف مردم می‌توان به برنامه‌های موجود جامه عمل پوشاند و طرح‌ها را در مناطق مختلف استان پیش برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت: باید بسترهای لازم جهت جامه عمل پوشاندن به آن به صورت جدی فراهم شود.

وی با اظهار اینکه رسانه‌های جمعی اعم از مطبوعات و خبرگزاری‌ها باید برای نهادینه‌سازی شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به صورت جدی وارد عمل شوند،بیان کرد: زوایای مختلف این مقوله باید برای مخاطبان تبیین شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.