اصفهان؛

55 درصد سفرهای درون شهری تا سال 1400 با حمل و نقل عمومی انجام می شود

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد: تا سال 1400 قرار است بیش از55 درصد سفرهای درون شهری با حمل و نقل عمومی انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی  پیرامون توسعه خطوط BRT ، گفت: عملیات اجرایی خط 2 BRT از پایانه ارغوانیه تا پایانه امام علی(ع) که از سال گذشته آغاز شده، مراحل پایانی خود را طی می کند و تا 2 ماه آینده این خط راه اندازی می شود.
 وی با اشاره به احداث خط میدان قدس تا میدان جمهوری اسلامی، افزود: عملیات زیرسازی این مسیر به اتمام رسیده و انجام مراحل عمرانی ایستگاه های آن از هفته آینده آغاز می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص خط بی آر تی میدان جمهوری تا میدان آزادی نیز اظهارکرد:  طراحی این خط به اتمام رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.
وی با اعلام اینکه به زودی عملیات اجرایی خط میدان لاله تا میدان بزرگمهر اجرایی می شود، گفت: درصدد هستیم با راه اندازی 5 خط جدید BRT در کنار خط یک آن، روزانه 300 هزار مسافر را جابه جا کنیم.
صلواتی با ابراز امیدواری از اینکه با گسترش خطوط BRT ، بهینه سازی اتوبوس ها و راه اندازی خط یک قطار شهری افق خوبی برای حمل و نقل شهر شاهد باشیم، افزود: تا سال 1400 قرار است 12خط سامانه اتوبوس های بی آر تی ، 2 خط تراموا و 3 خط مترو در شهر اصفهان راه اندازی و بیش از 55 درصد سفرهای درون شهری با حمل و نقل عمومی انجام شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار