اصفهان؛

تهیه طرح خطرپذیری در مدیریت بحران استانداری اصفهان

طرح خطرپذیری استان اصفهان در دستورکار مدیریت بحران استانداری قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  در نشست خبری همایش بین‌المللی حفاری بدون ترانشه گفت: در طرح خطرپذیری استان  پتانسیل مخاطرات طبیعی شناسایی شده و راهکارهای برون رفت از این رویدادها مشخص می‌شوند که این طرح دستورکار مدیریت بحران استانداری قرار گرفته است.

شیشه فروش  با بیان اینکه 14 ارگان شهری، مدیریت بحران استانداری اصفهان را برای مقابله با مخاطرات طبیعی یاری می‌کنند، تصریح کرد: اگر حوادث طبیعی در استان اتفاق افتد، وظیفه مدیریت بحران این است که شرایط را به همان شرایط قبلی بازگرداند، کارگروه شریان حیاتی نیز در استانداری اصفهان تشکیل شده که شرکت‌های آب، برق و گاز اصفهان استانداری را در حیطه مدیریت بحران یاری می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه 4 مرحله، پیگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی در مدیریت بحران استانداری در ارتباط با مخاطرات طبیعی وجود دارد، تأکید کرد: اجرای همایش حفاری بدون ترانشه می‌تواند مدیریت بحران را در بحث شریان‌های حیاتی همراهی کند.


شیشه فروش اظهار کرد: همایش حفاری بدون ترانشه آذرماه امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و دومین همایشی است که در این حوزه در کشور برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 800 هزار دانش‌آموز در استان اصفهان در آذرماه سال جاری طی برگزاری مانوری در مدارس، بحث پناه گیری در زلزله را تمرین می‌کنند که آموزش‌هایی در این زمینه هم به دانش‌آموزان داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر ارگان‌هایی مانند هلال‌احمر و آتش‌نشانی آموزش‌هایی را مرتباً در قالب مقابله با مخاطرات طبیعی به مردم و اقشار مختلف آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه مخاطرات طبیعی بحث بسیار مهمی است، عنوان کرد: همایش‌هایی مانند حفاری بدون ترانشه به بحث اطلاع‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف مانند شریان‌های حیاتی و سازه‌های زیرزمینی، کمک بسیاری می‌کند.

شیشه‌فروش در ادامه تصریح کرد: در این دولت طرح‌هایی مانند بیابان‌زدایی در مناطق با هدف جلوگیری از گرد و غبار و افزایش تعداد روزهای هوای پاک و سالم اجرا شده که نتایج چشمگیری را به همراه خود داشته است.

وی در پایان اظهار کرد: دستگاه‌های مرتبط با حفاری بدون ترانشه به این همایش و کنفرانس توجه ویژه‌ای داشته باشند تا این طرح در استان به بهترین نحو اجرایی شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.