اصفهان؛

موزه هنرهای معاصر میزبان کاریکاتوریست مجله گل آقا

تعداد 50 اثر کاریکاتور از احمد عربانی، کاریکاتوریست، پویانما، نویسنده و کارگردان، 16 آبان ماه در موزه هنرهای معاصر افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، موضوع آثار احمد عربانی آزاد بوده که شامل طرح جلدهای گل آقا، کاریکاتور، تصویرسازی و طرح های اولیه است.
نمایشگاه آثار احمدعربانی 16 آبان ماه ساعت 16 در محل موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان افتتاح می شود و تا 12 آذرماه نیز ادامه خواهد داشت.
احمد عربانی متولد ۱۳۲۶ تهران، کاریکاتوریست، پویانما، نویسنده و کارگردان اهل ایران است. او از همان دوران کودکی و دبستان به نقاشی علاقه داشت. پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال 1347، به دعوت مجله توفیق به آن جا می رود و پس از یک دوره آموزشی دو ماهه به صورت حرفه ای در آن نشریه مشغول به کار می شود.
عربانی در سال 1352 وارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می شود و در زمینه انیمیشن در واحد سینمایی آن سازمان به فراگیری و کار در فیلم های انیمیشن مشغول می شود و در ساخت چندین فیلم انیمیشن همکاری می کند.
این کاریکاتوریست طی سال های 1363 تا 1369 با مجله فکاهیون همکاری می کند و از همین سال همکاری خود را با نشریات هفتگی، ماهنامه، سالنامه گل آقا شروع می کند، عربانی تاکنون چهار فیلم به نام های تبر 1359، گنج 1367، نقلی و گل های آفتابگردان 1372 و طرح های کوتاه 1374 را برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته است.
احمد عربانی در مجله گل آقا
عربانی از سال ۱۳۶۹ و ابتدای تاسیس گل‌آقا در این نشریه فعالیت داشته است.عربانی در سال ۱۳۸۹ کارگردانی و پویانمایی فیلم کدو قلقله‌زن را بر عهده داشت که در هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران جایزه بهترین فیلم‌نامه را از آن خود کرد.
عربانی در سال ۱۹۷۱ از نمایشگاه کاریکاتور اسکوپیه مدال طلا و دیپلم افتخار گرفته است. وی یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن آسیفا می‌باشد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.