کرمانشاه؛

انعقاد تفاهمنامه همکاری زیست محیطی

استان کرمانشاه از نظر تنوع زیستی جزو استان‌های غنی و پیشگام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر تنوع زیستی جزو استان‌های غنی و پیشگام است، گفت: برای حفاظت از این عرصه‌ها نیاز به همکاری با دیگر نهادها و ارگان‌ها داریم.

غلامحسین کاظمی در نشست انعقاد تفاهمنامه همکاری زیست محیطی  بین اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با شورای اسلامی استان کرمانشاه که در سالن جلسات اداره کل محیط زیست  برگزار شد، تعامل بین محیط زیست و شوراها را در راستای دستیابی به اهداف زیست‌محیطی حائز اهیمت دانست و افزود: استان کرمانشاه نخستین استان کشور است که این تفاهم نامه را منعقد کرده است.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه هدف از انعقاد این تفاهمنامه را تلاش در راستای حفاظت از محیط زیست عنوان و ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه بتواند در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست اثرگذار باشد.

کاظمی در ادامه وسعت مناطق تحت حفاظت محیط زیست در استان کرمانشاه را 163 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در استان کرمانشاه 45 گونه پستاندار، 180 گونه پرندگان، 32 نوع ماهی و 35 خزنده زندگی می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 1200 گونه گیاهی از مجموع هشت هزار گونه شناسایی شده در کشور وجود دارد، گفت: استان کرمانشاه از نظر تنوع زیستی جزو استان‌های پیشگام است و لذا برای حفاظت از این عرصه‌ها نیاز به همکاری با دیگر نهادها و ارگان‌ها داریم.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه استان کرمانشاه به استثنای معضل ریزگردها از نظر دیگر آلاینده ها وضعیت خوبی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر مدیریت پسماند جزو استانهای پیشرو کشور است، گفت: همه بیمارستان‌های استان مجهز به سیستم‌های بی‌خطرسازی پسماندها هستند و بر این فعالیت آنها نیز نظارت مستمر می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم  به اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو داشت و افزود: این طرح دربسیاری از استان‌های بزرگ کشور اجرایی شده و اجرایی شدن آن در استان کرمانشاه نیز باید با جدیت انجام شود، زیرا علاوه بر نقش آن در برخورداری از محیط زیستی سالم‌تر، می‌تواند در راستای توسعه ورزش و ایجاد نشاط در جامعه نیز مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.