فاطمه نانی زاد:

شاعر باید از بصیرت و بینش سیاسی برخوردار باشد

شاعری که از بصیرت و بینش سیاسی برخوردار باشد؛ شعرش به اندازه سلاح موثر جنگی مواضع دشمن را فتح می‌کند.

فاطمه نانی زاد شاعر و نویسنده در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون رسالت شاعران در جنگ نرم گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شعر یک سرمایه ملی است پس شاعر هم به همین تناسب ارزشمند بوده و باید در هزینه کردن این سرمایه مدیریت داشته باشد.

وی افزود: اثر گزاری یک شعر خوب می‌تواند گاه از ساعت‌ها سخنرانی و بحث بیشتر باشد لذا شاعر با توجه به رسالتی که بر عهده دارد باید ضمن سرودن اشعاری که مواضع شرعی و ملی را در مقابل مسائل و اتفاقات روز منعکس می کند، به این نکته هم توجه داشته که شعرش با طراوت، خوش مضمون و پر امید باشد. همچنین شاعر باید پرکار بوده و از بصیرت و بینش سیاسی برخوردار باشد تا شعرش به اندازه سلاح موثر جنگی در جبهه جنگ نرم کاربرد داشته و مواضع دشمن را فتح کند.

این شاعر در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوال که آثار شاعر و نویسنده ولایت مدار و انقلابی باید چه ویژگی هایی داشته تا از آثار دیگر شاعران متمایز باشد، اظهار داشت: این آثار همان طور که اشاره شد باید موضع مند باشند زیرا شعر منفعل و بی موضع در فتح خاکریزهای دشمن کمکی به ما نخواهد کرد.

نانی زاد در پایان خاطر نشان کرد: شعرهای انقلابی مثل چراغ عمل کرده؛ راه را روشن و مسیر را مشخص می نمایند و به همین سبب این دسته از اشعار باید از شیوایی و مضامین نغز و پر طراوت بهره مند باشند. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار