شیراز؛

برپایی شب شعر عاشورا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

شب شعر عاشورا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور شاعران برجسته کشور برگزار شد.

برپایی شب شعر عاشورا در دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عطاله امیدواری رییس اداره قرآن و عترت مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مراسم سالانه آیین شب شعر عاشورا ویژه طلاب و دانشجویان سراسر کشور با حضور شاعران نامدار و چهره های برجسته ادبی در این دانشگاه : برگزاری شد.
وی افزود: در این مراسم، شاعران مطرح کشوری از سراسر کشور سید حسین متولیان، امیر مرزبان، "محسن کاویانی، ایوب پرندآور، احد ده بزرگی، رضا اسم خانی، علی سلیمانی، وحید طلعت، محمد میرزایی بازرگانی، حسن علی پاکزاد، جواد پیش نماز، علی اکبر فرهنگیان، فاطمه محمودی، شکوفه رحیمی، سید علی انجو، بهنام کشاورز، مهدی صالحی، سید محمد مهدی شفیعی از استان های تهران، قم، اهواز، کرج، رشت، زنجان، ارومیه و شیراز حضور دارند و اشعار عاشورایی خود رار قرائت کردند.
او ادامه داد: در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش، به ‌همت اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، محفل معنوی شب شعر ملی عاشورا، ویژه طلاب و دانشجویان با حضور صاحبان آثار برگزیده و استادان، شاعران برتر استانی و کشوری در سالن سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
امیدواری با بیان اینکه به دنبال فراخوان شب شعر عاشورا، 847 شعر آیینی از دانشجویان و طلاب سطح کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: این آثار با حضور پنج داور برجسته مورد ارزیابی قرار گرفت و آثار برتر انتخاب و معرفی شدند.
رییس اداره قرآن و عترت مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه نقش فرهنگ را در حفظ و ماندگاری واقعه کربلا بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: امروزه نقش زبان و ادبیات فارسی به‌ ویژه قالب شعر در معرفی حادثه خونین کربلا و مظلومیت امام حسین(ع) و یاران آن حضرت بسیار مؤثر بوده که شایسته است از این ظرفیت با توجه به اقتضای روز و البته حفظ اصالت و معنویت این حادثه عظیم، به بهترین نحو ممکن استفاده برد.
امیدواری با اشاره به اینکه شعر عاشورا یکی از مؤثرترین ابزارهای انتقال پیام عاشورا طی قرن‌های متمادی بوده است، گفت: یکی از عوامل ماندگاری واقعه عاشورا، ماندگاری اشعار در ذهن مردم بوده و شاعران و هنرمندان می‌توانند با زبان هنر، بیانگر این واقعه تاریخی و ماندگار باشند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار