پارلمان اروپا خواستار رسیدگی دیوان کیفری بین‌المللی به جنایت‌های داعش شد

پارلمان اروپا خواستار رسیدگی دیوان کیفری بین‌المللی به جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و لیبی شد.

پارلمان اروپا خواستار رسیدگی دیوان کیفری بین‌المللی به جنایت‌های داعش شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان اروپا پنج‌شنبه، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست به گونه ای عمل کنند که دیوان کیفری بین المللی بتواند به «نسل‌کشی» و جنایاتی که گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و لیبی مرتکب می شود رسیدگی کند.

نمایندگان اروپایی با تصویب قطعنامه ای غیر الزام آور «از  کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستند همه توان خود را به کار بگیرند تا دیوان کیفری بین المللی بتواند به نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که داعش در عراق، سوریه و لیبی و دیگر جاها مرتکب می شود رسیدگی کند».

براساس این قطعنامه، پارلمان اروپا از فوریه 2016 اعلام کرده است داعش علیه مسیحیان، ایزدی ها و دیگر اقلیت های قومی و مذهبی مرتکب نسل‌کشی شده است. این قطعنامه با تاکید بر حمایت پارلمان اروپا از حمله ای که از 10 روز قبل برای آزاد سازی موصل، پایگاه داعش در عراق آغاز شد از « طرف های درگیر خواست با ایجاد دالان های انسانی زمینه را برای فرار غیر نظامیان فراهم کنند.»

نمایندگان اروپایی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیون نفر احتمال دارد به علت جنگ موصل آواره شوند، اجرای ساز و کار نظارتی خارج از سازمان ملل متحد را خواستار شدند.

رای گیری درباره این قطعنامه بعد از آن انجام شد که «مارتین شولتز ،» رئیس پارلمان اروپا، از اختصاص جایزه ساخاروف، جایزه حقوق بشر این سازمان، به دو زن ایزدی عراقی خبر داد.  



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار