وزیر کشور فرانسه: عملیات تخلیه کاله در آرامش صورت گرفت

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد نخستین روز از عملیات تخلیه اردوگاه آوارگان در جنگل کاله، در آرامش انجام گرفت.

وزیر کشور فرانسه: عملیات تخلیه کاله در آرامش صورت گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه‌ای پی تی ان، برنار کازنو، وزیر کشور فرانسه، در اولین روز از آغاز عملیات جمع آوری آوارگان ساکن در جنگل کاله واقع در شمال این کشور و انتقال آوارگان به چهارصد و پنجاه مرکز پذیرش مهاجران در سراسر کشور، در یک نشست خبری شرکت کرد. 

 وی با اشاره به آمار جابجایی و انتقال آوارگان از جنگل کاله گفت: این آوارگان تا رسیدگی به پرونده‌هایشان در این اردوگاه‌های موقتی خواهند ماند. آوارگان منتقل شده از اردوگاه کاله، به ۲۰۹ هزار آواره‌ای که در این مراکز نگهداری می‌شوند، افزوده خواهند شد. 

وزیر کشور فرانسه افزود: اولین بخش از عملیات انتقال آوارگان کاله به اتمام رسید. این عملیات در اولین روز با آرامش انجام گرفت و همه چیز در کنترل بود. تخلیه آوارگان با حضور تشکل‌های بشردوست، نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، نمایندگان مدافعان قانون و همچنین با حضور نمایندگان تشکل‌های بین المللی و ملی از جمله سازمان عفو بین الملل و سازمان دیدبان حقوق بشر انجام گرفت. 

کازنو در ادامه شکل‌گیری اردوگاه کاله را نتیجه جنگ، سرکوبگری‌ها و بی‌رحمی‌ها در کشورهای مبدا دانست و شرایط زندگی آوارگان در کاله را دلیل جمع آوری این اردوگاه توصیف کرد. 

وی همچنین خاطر نشان کرد نیروهای امنیتی با هدف جلوگیری از ایجاد اردوگاه‌های جدید آوارگان در کاله و اطراف آن، در منطقه حضور خواهند داشت. 

وزیر کشور فرانسه سپس به گفت‌و‌گوهای خود با همتای انگلیسی‌اش در خصوص مشارکت مجدد انگلیس در تامین هزینه‌های مربوط به جمع آوری اردوگاه کاله و انتقال کودکان آواره تنها از کاله به این کشور سخن به میان آورد. کازنوو تاکید کرد در خصوص دریافت چهل میلیون یورو از انگلیس و پذیرش تمامی کودکان آواره با هدف ملحق کردن آن‌ها به خانواده‌هایشان در این کشور با همتای انگلیسی خود به توافق رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار