طرح یک نظریه جدید درباره مثلث برمودا+ عکس

گروهی از دانشمندان نظریه جدیدی را برای توجیه دلیل ناپدید شدن مرموز هواپیماها و کشتی‌ها در منطقه برمودا ارائه کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، گروهی از دانشمندان مدعی‌اند به کشف راز مثلث برمودا نزدیک شده‌اند. ده‌ها سال است که دانشمندان نتوانسته‌اند هیچ توضیحی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتی‌ها در منطقه‌ای به مساحت 500 هزار کیلومتر مربع بین میامی، پورتوریکو و برمودا ارائه دهند و برخی دیگر نیز برای فرار از پاسخگویی، ناپدید شدن ناگهانی اشیاء شناور و پرنده در این منطقه را یک "اتفاق" توصیف کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، مثلث برمودا تاکنون جان دستکم 1000 انسان را گرفته است و حدود 75 هواپیما و صدها قایق و کشتی طی 100 سال گذشته در این منطقه برای همیشه ناپدید شده‌اند. 

اما اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه کلرادو آمریکا مدعی‌اند ابرهای بزرگ 6 ضلعی این منطقه باعث ایجاد "بمب‌های هوایی" مهیبی می‌شوند که این بمب‌های هوایی با قابلیت ایجاد بادهایی با سرعت 270 کیلومتر بر ساعت ممکن است مسئول حوادث هوایی و دریایی متعددی باشند که تاکنون در این منطقه رخ داده‌اند. 

طرح یک نظریه جدید درباره مثلث برمودا + عکس

گفته می‌شود توفان‌های منطقه برمودا به اندازه‌ای قدرتمند هستند که در یک لحظه می‌توانند باعث غرق شدن کشتی‌ها و سقوط هواپیماها به داخل دریا شوند. 

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، مساحت ابرهایی که بر فراز مثلث برمودا تشکیل می‌شوند بین 30 تا 90 کیلومتر است و بنابراین، به گفته این دانشمندان به راحتی می‌توانند بمب‌های هوایی قدرتمندی تولید کنند که وزش باد ناشی از آنها می‌تواند تمام هواپیماها و کشتی‌های عبوری را دچار حادثه کند. 

تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از برمودا نشان می‌دهد سرعت باد در این منطقه به اندازه‌ای زیاد است که امواج خطرناکی به ارتفاع 15 متر از سطح دریا در آن ایجاد می‌کند. 

طرح یک نظریه جدید درباره مثلث برمودا + عکس

برای اولین بار یک روزنامه‌نگار آمریکایی در دهه 50 میلادی در سلسله مطالبی که درباره ناپدید شدن مرموز کشتی‌ها و هواپیماها در این منطقه می‌نوشت، از اصطلاح "مثلث برمودا" برای اشاره به این منطقه استفاده کرد. 

در حال حاضر به طور میانگین، سالانه 4 فروند هواپیما و 20 فروند کشتی یا قایق در این منطقه ناپدید می‌شوند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
فکر نکنم راست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
ای وای یعنی چی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۵
نمیدونم باز آمریکا تو اون منطقه داره چیکار میکنه که هر چی رو که نزدیک این منطقه میشه رو سرنگون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
چه جالب
آخرین اخبار