یمن: آمریکا و انگلیس تنها خواستار آتش بس سه روزه شدند

مجلس نمایندگان یمن با اشاره به نسل کشی در یمن از سوی ائتلاف سعودی، اعلام کرد که وزرای آمریکا و انگلیس به جای توافق بر سر توقف کامل جنگ تنها خواستار سه روز آتش بس شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه خبری المسیره ؛ مجلس نمایندگان یمن در جلسه امروز خود به ریاست یحیی علی الراعی، درباره نقش فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن در این کشور بحث و رایزنی کردند.

نمایندگان مجلس یمن با اشاره به نشست اسماعیل ولد شیخ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با جان کری وزیر خارجه آمریکا و بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که این نشست تازگی نداشت و ما تعجب می کنیم که چرا سران دو کشور در این نشست به جای تصمیم گیری برای توقف جنگ و لغو محاصره یمن تنها به برقراری آتش بس سه روزه اکتفا کردند.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس و جان کری همتای آمریکایی اش روز یکشنبه گذشته در یک نشست خبری با حضور فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط در یمن شدند.

مجلس یمن ضمن ابراز تاسف در این باره، ابراز امیدواری کرد که طرف عربستان به آتش بس پایبند باشد.

نمایندگان یمن همچنین از شورای امنیت و جامعه جهانی خواستند که به مسئولیت های خود در قبال نسل کشی و محاصره ظالمانه ای که مردم یمن با آن روبه رو هستند به طور کامل عمل کند و ضمن تصویب قطعنامه ای برای توقف کامل جنگ، طرف های درگیر را بر سر میز مذاکره بنشانند.

بر اساس این گزارش نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، شنبه هفته گذشته در جریان یک حمله هوایی، سالن برگزاری مراسم ترحیم پدر وزیر کشور در صنعا را بمباران کردند که در این حمله بیش از 140 غیرنظامی کشته و بیش از 500 نفر مجروح شدند.

عربستان سعودی در ابتدا دخالت در این عملیات را تکذیب کرد اما چند روز بعد پس از انتشار گزارش گروه تحقیق این واقعه، اعلام کرد که این حمله هوایی در نتیجه «اطلاعات اشتباهی» که ارتش یمن به نیروهای ائتلاف داده بود، صورت گرفته بود.

عربستان پس از 19 ماه حمله به یمن، علاوه برآن که نتوانسته از قدرت نیروهای انصارالله یمن و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین این کشور بکاهد، تلفات بسیاری در عرصه های نظامی، اقتصادی و سیاسی، متحمل شده است.

در جریان این جنگ نابرابر زیر ساخت های یمن تقریبا به صورت کامل تخریب شده است و طی آن هزاران تن کشته، زخمی و آواره شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار