تبریز؛

نمایشگاه ربع‌رشیدی فرصتی برای افزایش تعاملات بین‌المللی

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع‌رشیدی گفت: تلاش براین است صاحب‌نظران از کشورهای مختلف درنمایشگاه حضوریابند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جهانگیری در دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردها و طرح‌های فناورانه کشورهای همسایه می‌تواند باشد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به موضوعات فناورانه و حمایت قاطعانه دولت از این بخش گفت: در این دولت تدبیر و امید 5 منطقه ویزه علم و فناوری در شورای عالی عتف به تصویب رسید که یکی از این مناطق تبریز است.

جهانگیری از حضور فناورانی از کشور چین در این نمایشگاه خبر داد و گفت: تا به امروز نزدیک به 15 شرکت فناور از کشور چین برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

نماینده تام‌الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه برای شرکت‌های فناور و سرمایه‌گذاران خارجی شرکت‌کننده در این نمایشگاه و جشنواره تشریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا این نمایشگاه فرصتی برای افزایش تعاملات فناورانه بین کشورهای مختلف و جمهوری اسلامی ایران باشد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: ما قصد داریم اقتصاد دانش بنیان را در استان تقویت کنیم و علاقمند همکاری با ترکیه در زمینه فناوری‌های نو و صنایع مرتبط هستیم و در بین کشورهای خارجی اولویت ما کشورهای همسایه است و می‌خواهیم همکاری دوجانبه تکنولوژیکی داشته باشیم.

سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت همکاری‌های مشترک گفت: این نمایشگاه می‌تواند باعث افزایش همکاری‌های دو کشور دوست و همسایه باشد.

فاهری چاغلار خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را برای حضور پرشور فناوران کشور خود در این نمایشگاه انجام خواهیم داد.

چهارمین نمایشگاه و جشنواره  بین‌المللی فناوری‌های نو و پیشرفته ربع‌رشیدی، 20 تا 23 آبان‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ش

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.