مشهد؛

آرامگاه فردوسی نمونه بارز گردشگری ادبی

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس از آغاز بکار دفتر گردشگری ادبی در مجموعه تاریخی و فرهنگی آرامگاه فردوسی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان زهره وندی افزود: فردوسی یکی از پایه های مهم و شاهنامه اصیل ترین متن در پاسداشت ادبیات فارسی است، از این روعلاقمندان بسیاری خواهان بازدید از آرامگاه فردوسی هستند.

وی اظهار داشت: دفتر گردشگری ادبی در ابتدا با ایجاد بزم ادبی، شعرخوانی، شب شعر و گفتمان سازی درباره شعر حماسی و مقاومت آغاز بکار می کند تا بسترسازی لازم در راستای جذب و شکل دادن به تورهای گردشگری ادبی بین آرامگاه فردوسی و منطقه تاریخی توس قدیم ایجاد شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس تصریح کرد: گردشگری ادبی صرفا منحصر به شعرخوانی یا بازدید از مقبره شعرا نیست بلکه باید آثاری را که به نوعی به محل تولد،زندگی و کار شاعر مرتبط می شود را در برگیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از غنی ترین میراث های معنوی هر کشوری ادبیات است و مشاهیر ادبی به عنوان مولدان و حافظان این میراث هستند گفت: شاهنامه، شناسنامه همه ایرانیان است.

احسان زهره وندی اظهار داشت: در این دفتر، شعر با موضوعات، فردوسی از دیدگاه مقام معظم رهبری و بزرگان، توصیف مقام علمی و ادبی حکیم فردوسی، شعر مقاومت و گسترش صنعت گردشگری با زبان شعر و ادبیات بررسی خواهد شد و علاقمندان می توانند آثار و اشعار خود را به این دفتر ارسال کنند.

وی گفت: آوازه جهانی فردوسی و شاهنامه فرصتی بی بدیل برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است و برنامه ریزی برای ایجاد و توسعه گردشگری ادبی، در بین پایگاههای میراث فرهنگی کشور، برای اولین بار در پایگاه میراث فرهنگی،منظر تاریخی توس محقق خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار