عراق: به هیچ وجه با ورود نظامیان ترکیه به خاک عراق موافقت نکرده‌ایم

دفتر نخست وزیری عراق ادعای موافقت با ورود نظامیان ترکیه به خاک این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دفتر نخست وزیر عراقی با صدور بیانیه اعلام کرد تمامی ادعاهای مقامات ترک در مورد حضور نظامیانشان در عراق بی اساس است.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد، در این بیانیه آمده است: در دیدار حیدر العبادی و احمد داوود اوغلو در سال 2014 در آنکارا مساله آموزش پلیس عراق در داخل ترکیه مطرح شد و هیچ سخنی از ورود نظامیان ترکیه به خاک عراق به میان نیامد.

دفتر حیدر العبادی اعلام کرد: ترکیه مساله اعزام نیروهای ترکیه به خاک عراق را مطرح کرد که این پیشنهاد با مخالفت شدید روبرو شد زیرا عراق به کمک کشورهای همسایه نیازی نداشت.

ترکیه عضو ائتلاف بین المللی حامی عراق برای مبارزه با تروریست های داعش نیست. در عراق هیچ نیروی بیگانه ای یافت نمی شود که تانک و زره پوش در خاک عراق داشته باشد مگر نظامیان ترکیه.

نیروهای عراقی تنها نیروهایی هستند که بر روی زمین به نبرد با تروریست ها می پردازند و عراق از هیچ کشوری نخواسته است که نیروی نظامی به عراق بفرستد.

بر اساس این بیانیه، نیروهای ترکیه که دزدانه وارد عراق شده اند هیچ یک از تدابیر دولت عراق همچون اخذ ویزا و اخذ موافقت های اصولی را رعایت نکرده اند.

در یادداشت های تفاهمی که میان دو کشور امضا شده است هیچ چیزی وجود ندارد که حاکی از اجازه دولت عراق به ترکیه برای حضور در خاک عراق باشد. تنها گزینه پیش روی ترکیه این است که به همسایگان خود احترام بگذارد و نیروهایش را از خاک عراق خارج کند و به تمامیت ارضی عراق احترام بگذارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار