لاوروف در دیدار با ژان مارک آیرو: آمریکا از پایبندی به تعهداتش در توافق با روسیه ناتوان است

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای فرانسوی‌اش، از تصمیم واشینگتن برای تعلیق مذاکرات با مسکو درخصوص سوریه ابراز تأسف کرد.

لاوروف در دیدار با فابیوس: آمریکا از پایبندی به تعهداتش در توافق با روسیه ناتوان استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «سرگئی لاوروف،» وزیر امور خارجه روسیه، در نشست مشترک خبری با «ژان مارک آیرو،» همتای فرانسوی خود، در مسکو گفت: ما به طور جدی برای دستیابی به آتش‌بس دائم در سوریه تلاش می کنیم و برای مبارزه با تروریسم به حمایت نیاز داریم.

لاوروف افزود: از تصمیم آمریکا برای تعلیق گفتگوهای دوجانبه با روسیه در سوریه متاسف هستیم. ما آمادگی داریم به تعهدات خود درباره توقف عملیات نظامی و کمک رسانی به مناطق مختلف عمل کنیم. طرف آمریکایی از عمل کردن به تعهداتش در توافق با روسیه در مسئله سوریه، ناتوان است.  وی خاطرنشان کرد: مخالفان نتوانستند نیروهای خود را از جاده کاستلو عقب بکشند تا زمینه کمک رسانی به حلب فراهم شود. 

وزر امور خارجه روسیه در ادامه سخنانش گفت: اجرای توافقنامه آتش بس با واشنگتن، به ورود کمک‌های انسانی در سوریه کمک می کند. توقف عملیات نظامی شامل جبهه النصره، داعش و دیگر گروه های تروریستی که عضو آنها هستند، نمی شود. هیچ جایگزینی برای فرآیند سیاسی در سوریه مبتنی بر گفتگوهای فراگیر وجود ندارد. 

لاوروف افزود: سند پیشنهادی اروپا برای کمک رسانی در حلب، شایستگی لازم برای بررسی شدن را دارد. ما طرح پیشنهادی «استفان دی میستورا ،» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، درباره خروج افراد مسلح جبهه النصره از حلب را بررسی می کنیم و همچنین، خواهان تغییر در قطعنامه پیشنهادی فرانسه در شورای امنیت خواهیم شد تا شامل جدا شدن جبهه النصره از گروه‌های مخالف میانه رو در سوریه شود.  وی در ادامه گفت: فکر نمی کنم روسیه تغییر توافقنامه‌هایی را که با واشنگتن در سوریه بدست آمده بود، بپذیرد. در گروه حمایت از سوریه، سازوکاری برای مشخص کردن عاملان نقض آتش بس در سوریه وجود داشت.  وی همچنین، افزود مسکو آماده است پیشنهادهای خاص فرانسه را درباره سوریه بررسی کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین، ابراز امیدواری کرد فرانسه تلاش هایی را برای حل بحران شرق اوکراین در پیش بگیرد.  لاوروف گفت: ما درباره سفر آینده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به فرانسه گفتگو کردیم و بحث های ما متمرکز بر اوضاع در سوریه بود.  وی افزود: نگرانی های مشترکی با فرانسه درباره فاجعه انسانی در سوریه داریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۵
وزیر خارجه کنونی فرانسه ژان مارک ایرولت هست نه فابیوس. اصلاح کنید
آخرین اخبار