قزوین؛

انعقاد قرارداد برای مقابله با پدیده بیابان زایی

مدیرکل مدیریت بحران از امضاء قرارداد طرح پژوهشی و مطالعاتی مقابله با پدیده بیابان زایی در دشت قزوین و کنترل کانون های مهم مولد گرد و غبار در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رضا گروسی گفت :  در نشستی درباره  بررسی و  تهیه  طرح مطالعاتی – عملیاتی مقابله با روند افزایش بیابان  در دشت قزوین و مدیریت کانونهای گرد و غباربحث و گفتگو شد .

وی افزود : در این نشست مقرر شد این طرح مطالعاتی در روزهای آتی به امضاء سرپرست معاونت  امور عمرانی استانداری بعنوان کارفرما و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی بعنوان مشاور و مجری  طرح  برسد .

مدیر کل مدیریت بحران استان ، فرهنگ سازی، فقرزدایی و توانمندسازی جوامع محلی (عشایری و روستایی) که  از مهمترین اصول بیابان زدایی پایداراست را از اهداف این پروژه ذکر کرد .

گروسی گفت : بیابان زایی مشتمل بر فرایندهایی است که هم زائیده عوامل طبیعی بوده و هم به عملکرد نادرست انسان در محیط بر می گردد و در سال های اخیر به سبب شرایط زیست محیطی شاهد صدمه های جبران ناپذیری به مجموعه موجودات زنده و محیط زندگی آنها (اکوسیستم) در استان بوده ایم .

گروسی با بیان اینکه عوامل انسانی با نوع نگاه بهره بردارانه خود از طبیعت باعث تخریب بیشتر آن شده اند ، افزود: دشت قزوین از جمله مناطقی است که در معرض خطر بیابانی شدن قرار دارد  واجرای طرح های مطالعاتی  مذکور می تواند در کاهش روند بیابانزایی موثر باشد.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.