آبادان ؛

تبدیل رسم تیراندازی در مجالس به یک آسیب اجتماعی

دادستان عمومی و انقلاب آبادان از تبدیل رسم غلط تیراندازی در مجالس به یک آسیب جدی اجتماعی در منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛احمد شیر علی زاده در همایش معتمدین و سران عشایر آبادان گفت: تیراندازی در مجالس عروسی و عزا یکی از معضلات فرهنگی این منطقه است ولی این مشکل در حال تبدیل شدن به یک آسیب جدی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه سران طوایف در مهار ، کنترل و مدیریت این معضل فرهنگی تاثیرگذار هستند افزود: تیراندازی در مجالس جرم محسوب می شود البته در یک سال اخیر آمار این تیراندازی ها در آبادان کاهش یافته است.

دادستان آبادان گفت: هرگونه تیراندازی در این مراسم ها با سلاح مجاز و غیرمجاز باعث سلب آرامش اجتماعی شده و برای اهالی باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

شیرعلی زاده افزود: بهترین حافظ امنیت خود مردم و عشایر هستند و با همدلی بین آنها با مردم امنیت پایدار در کشور فراهم می شود.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان نیز در این همایش گفت: دشمن از ابزارهای مختلف برای ایجاد فتنه و تفرقه در جامعه استفاده می کند که اگر هوشیار نباشیم از این توطئه ها ضربه مهلک خواهیم خورد.

وی افزود:بزرگان و ریش سفیدان منطقه می توانند با آگاهی بخشی جامعه، در تامین امنیت پایدار جامعه نقش آفرینی کنند.

امام جمعه آبادان از پدیده طلاق در این شهرستان به عنوان یکی از معضلات اجتماعی یاد کرد و گفت: سران طوایف با راه اندازی شورای حل اختلاف می توانند اختلافات خانوادگی را برطرف کرده و برای کاهش پرونده های طلاق در محاکم قضایی همت کنند.

سرهنگ محسن تقی زاده فرمانده انتظامی آبادان نیز در این همایش ، عشایر عرب آبادان را سنگربانان و مرزبانان واقعی نظام دانست و افزود:عشایر منطقه سنگربانان آگاه، هوشیار، مومن و متعهدی هستند که در دفاع مقدس نیز پایبندی خود را به نظام ثابت کردند.

وی گفت: عشایر بخصوص در جنوب کشور سابقه زیادی دارند و شجاعت، شهامت، شرافت و نجابت از ویژگی های آنان است.

سرهنگ تقی زاده افزود: سران عشایر در کنار نیروهای امنیتی برای تامین امنیت در آبادان همکاری های لازم را دارند و امنیت کنونی را مدیون آنها هستیم.

وی گفت: یکی از ترفندهای دشمن استفاده از اختلاف های قومیتی است اما عشایر غیور ایرانی تاکنون اجازه سوء استفاده را به آنها نداده است.

تقی زاده  افزود: سران عشایر از سرمایه های انقلاب اسلامی هستند و انتظار داریم آنها در کنار نظام از مرز و بوم کشور دفاع کنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.