اسلاميان مطرح كرد؛

پرداخت وام بازنشستگان از 2 هفته آينده آغاز می شود/ نسبت شاغلان به بازنشستگان كمتر از یک‌درصد است

مدير عامل صندوق بازنشستگی كشور گفت: پرداخت 50 هزار وام قرض الحسنه از 2 هفته آينده با سقف 30 ميليون ريال به بازنشستگان كشوری آغاز می شود.

پرداخت وام بازنشستگان از 2 هفته آينده آغاز می شود/ نسبت شاغلان به بازنشستگان كمتر از یک‌درصد استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود اسلاميان مديرعامل صندوق بازنشستگی كشور در يازدهمين همايش روز خانواده و تكريم بازنشستگان كه امروز(سه شنبه) برگزار شد، با بيان اينكه صندوق هاي بازنشستگي در 40 سال اخير با اين روش سازماندهی شده اند،اظهار داشت: متاسفانه به دليل تصميماتی كه در گذشته أخذ شده است، در صندوق بازنشستگی با بالانس اقتصادی مواجه هستيم. 

وی  با اشاره به اينكه قطع شدن ورودی های صندوق، كمتر از يك درصد بودن نسبت شاغلان بِه بازنشستگان از جمله مشكلات موجود در صندوق بازنشستگی هستند، گفت: در همين راستا از دولت درخواست داريم تا با درايت لازم برای برطرف شدن اين مشكلات اقدامات لازم را انجام دهند.

مديرعامل صندوق بازنشستگی مطرح كرد: هرچند بارها تاكيد شده است كه دولت گذشته را مورد انتقاد قرار ندهيم، اما بايد بگويم كه از سال 85 تا 92 افزايش حقوق ها متناسب با تورم نبود و اين موضوع موجب شد قدرت خريد بازنشستگان 67 درصد كاهش پيدا كند.

اسلاميان ادامه داد: اما بسياري از مشكلات با افزايش حقوقيی كه در 3 سال اخير با كمك دولت و مجلس صورت گرفت، برطرف شد اما ضايعات گذشته همچنان وجود دارند.

وي با اشاره به تخصيص 6 هزار ميليارد بودجه به صندوق بازنشستگی، گفت: تخصيص اين بودجه موجب شد پايين ترين ميزان حقوق كه 750هزار تومان بود به 900 تا يك ميليون و 500 هزار تومان به صورت پلكاني افزايش پيدا كند.

مدير عامل صندوق بازنشستگي كشور تصريح كرد: پرداخت مستقيم حقوق بازنشستگان از ديگر مواردی بود كه در طول اين 3 سال انجام و موجب شد كه بازنشستگان حقوق خود را كمتر از 2 ساعت دريافت می كنند.

اسلاميان با بيان اينكه مجموعه اقتصادی صندوق سالانه 35 درصد كسب سود دارد، بيان كرد: تمامی اموالی كه در گذشته از صندوق بازنشستگی خارج شده بود، با كمك دادستان كشور به صندوق بازگشت.

وی گفت:  پرداخت 50 هزار وام قرض الحسنه از 2 هفته آينده با سقف 30 ميليون ريال به بازنشستگان كشوری آغاز می شود.

مدير عامل صندوق بازنشستگی كشور در پايان اظهار داشت:  تلاش می كنيم مشكلات افراد در هرگونه ای از كشور هستند برطرف شود.

گفتنی است، در پايان 9 خانه اميد به22 خانه ای كه در كشور وجود داشتند، با دستور جهانگيری معاون اول رئيس جمهور افتتاح شد.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار