روسیه اعزام نیروی خارجی به لیبی را محکوم کرد

معاون وزیر خارجه روسیه اعزام نیروی ویژه به لیبی از سوی برخی کشورهای غربی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه در نشست وزارتی در نیویورک گفت: حملات هوایی برخی کشورها در مناطق مشخصی از لیبی این کشور را با مشکلات امنیتی مواجه کرده است. کشورهای دیگری نیز نیروهای ویژه‌ای را برای آموزش گروه‌های مسلح به این کشور اعزام کرده‌اند. این اقدامات دشمنی و دودستگی میان لیبیایی‌ها را افزایش می‌دهد.

گاتیلوف گفت: اوضاع در لیبی همچنان بی ثبات است و تاکنون تلاش‌ها برای بازگرداندن ثبات به این کشور نتیجه‌ای نداشته است. آینده این کشور همچنان مبهم است.

وی تأکید کرد: توافق سیاسی لیبی همچنان اصل و پایه حل و فصل بحران در این کشور است. حل بحران لیبی تنها از طریق مذاکره مستقیم میان لیبیایی‌ها و بدون مداخله خارجی ممکن است.

گاتیلوف مخالفت روسیه با تحریم‌های یکجانبه علیه لیبی را اعلام و تأکید کرد چنین اقداماتی به نتایج مثبت نمی‌انجامد.

لیبی از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی با ناامنی و بی ثباتی سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند. اخیرا پس از مذاکرات فشرده طرف‌های لیبیایی با نظارت سازمان ملل این طرف‌ها به توافق رسیده و دولت وحدت ملی را تشکیل دادند اما هنوز برخی گروه‌ها با این دولت مخالفند. در دوره اخیر آمریکا به بهانه جنگ با داعش حملاتی را در لیبی انجام داده است. برخی کشورها مثل فرانسه نیز نیروهای ویژه‌ای را به بهانه آموزش نیروهای لیبیایی در این کشور مستقر کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار