عقب‌نشینی طلا از رکورد 2 ماهه خود

افزایش نسبی بهای دلار، طلا را وادار به عقب‌نشینی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، با افزایش نسبی بهای دلار، طلا کمی از بزرگترین افزایش بهای هفتگی خود طی دو ماه گذشته عقب‌نشینی کرد. در حالیکه دلار طی روزهای اخیر با کاهش بها مواجه شده بود، جبران بخشی از بهای از دست رفته آن باعث شد بهای طلا از رکورد دو ماهه خود فاصله بگیرد.

بر همین اساس، اواخر روز گذشته بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش به 1334.70 دلار رسید. این در حالی است که بهای فلز زرد طی هفته گذشته با 2.1 درصد افزایش، به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده بود.

با این حال، با توجه به اینکه بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته برآورد خود از نرخ بهره در سال آینده را از 3 به 2 درصد کاهش داد، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بهای طلا به زودی برای سومین بار طی 3 ماه اخیر به یک رکورد جدید دست خواهد یافت.

به عقیده این کارشناسان، سیاست‌های مالی بانک مرکزی آمریکا برای کنترل بازار ارز به نفع بازار طلاست و کاهش نرخ بهره باعث خواهد شد که سرمایه‌گذاران از بازار ارز جدا شده و دستکم در کوتاه‌مدت، تمایل بیشتری به بازار طلا از خود نشان دهند.  

موسسه خدمات مالی «سیتی‌گروپ» که به لحاظ میزان دارایی سومین بانک بزرگ آمریکا به شمار می‌رود نیز روز گذشته در یک گزارش رسمی با پیش‌بینی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر اعلام کرد همانند رای غیرمنتظره مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت)، پیروزی احتمالی نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده نیز به دلیل افزایش جو بی‌اعتمادی در بازار باعث افزایش بهای طلا و سایر فلزات ارزشمند خواهد شد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار