جریمه هتل‌های زنجیره‌ای ترامپ به دلیل کوتاهی در حفظ اطلاعات مشتریان

مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای "دونالد ترامپ" پرداخت 50 هزار دلار جریمه را بابت کوتاهی در حفظ اطلاعات محرمانه مشتریان پذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز؛ به دنبال بروز برخی حفره‌های امنیتی در بخش پذیرش مهمانان مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مدیریت هتل‌های زنجیره‌ای ترامپ پذیرفت علاوه بر پرداخت 50 هزار دلار جریمه، سامانه امنیت داده‌های این هتل‌ها را نیز ارتقا بخشد. در جریان این نقص امنیتی اطلاعات محرمانه و شخصی 70 هزار کارت اعتباری مشتریان در دسترس افراد سودجو قرار گرفت.

جریمه هتل‌های زنجیره‌ای ترامپ به دلیل کوتاهی در حفظ اطلاعات مشتریان

"اریک اشنایدرمن،" دادستان کل نیویورک، اعلام کرد: شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد از کارت‌های جعلی برای برداشت از حساب‌های بانکی برخی مشتریان هتل‌های ترامپ استفاده شده است. آخرین باری که از کارت اصلی برای برداشت پول استفاده شده بود، به یکی از هتل‌های زنجیره‌ای ترامپ مربوط می‌شد و همین موضوع نشان می‌دهد اطلاعات در همان زمان افشا شده است که پس از ان بارها با کارت‌های جعلی پول از حساب‌های مذکور برداشت شد.

یک هکر در سال 2014 برای اولین بار به اطلاعات مهمانان هتل‌های ترامپ نفوذ کرد. پس از آن، اولین سوءاستفاده از اطلاعات مشتریان هتل‌های ترامپ در ژوئن 2015 (تیر 94) گزارش شد و مقامات رسمی این هتل‌ها تا 4 ماه اجازه ندادند کسی از حفره امنیتی موجود مطلع شود و یا به مشتریان هشدار داده شود. به گفته دادستان کل نیویورک، این پنهانکاری برای حفظ اعتبار نام هتل‌های ترامپ نقض آشکار قوانین ایالتی محسوب می‌شود.

از زمانیکه ترامپ برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کاندیداتوری کرد، هکرهای زیادی تلاش کردند برای ضربه زدن به او و کمپین انتخاباتی‌اش، در روند کاری ترامپ اختلال بوجود آورند. 

جریمه هتل‌های زنجیره‌ای ترامپ به دلیل کوتاهی در حفظ اطلاعات مشتریان

"جنیفر روداستورم،" سخنگوی هتل‌های زنجیره‌ای ترامپ، در این باره گفت: متاسفانه این روزها حملات سایبری در میان شرکت‌ها و هتل‌های بزرگ گسترش یافته است. هتل‌های ترامپ هم از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. ما برای رفع این مشکل قصد داریم تمام سامانه امنیتی هتل‌‎های زنجیره‌ای ترامپ را به روز رسانی کنیم. کارکنان هتل‌ها درمورد حملات سایبری در فضای مجازی آموزش داده می‌شوند و حفظ امنیت مشتریان در بالاترین سطح از اولویت‌های هتل قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار