کشته شدن چند داعشی در حمله هوایی آمریکا به سرت لیبی

در حمله هوایی آمریکا به مقر تروریست‌های داعش در شمال شهر سرت لیبی، هشت نفر از عناصر این گروه به هلاکت رسیدند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه شبکه خبری الجزیره، منابع نظامی لیبی اعلام کردند: یک جنگنده آمریکایی مرکز تجمع تروریست‌های داعش را در ساختمانی در منطقه "جیزه‌البحریه" واقع در شمال شهر سرت هدف قرار داد. در این حمله، هشت نفر از عناصر این گروه به هلاکت رسیدند.

به گزارش این پایگاه، بعد از سیطره نیروهای دولت وحدت ملی لیبی بر مواضع داعش در شمال شرق سرت، روز گذشته (جمعه) آرامش بر این شهر حکمفرما بود.

نیروهای بنیان مستحکم با حمایت نیروی هوایی آمریکا  با هدف قرار دادن تروریست‌های داعش در آخرین مقرهای آن‌ها، در دو منطقه "ستمئه و جیزه‌البحریه" کنترل بخش اعظم شهر سرت را در دست گرفتند. در این درگیری‌ها، ده نفر از نیروهای لیبیایی و 12 نفر از عناصر داعش کشته شدند.

از سوی دیگر، برخی از مردم  در شهر طرابلس در اعتراض به فعالیت‌های خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی، تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در میدان "شهدا" در شهر طرابلس آنچه عملیات "کرامت"  نامیده می‌شود و به رهبری خلیفه حفتر است را محکوم کردند. این افراد همچنین، وضع بی قانونی، آدم ربایی و بازداشت، که آن‌ها را نتیجه حکومت نظامی در مناطق شرقی می‌دانند، محکوم کردند.

 تظاهرکنندگان از نیروهایی که با داعش در شهر سرت می‌جنگند، قدردانی کردند و خواهان تشکیل شورای عالی برای انقلابیون 17 فوریه شدند.

خلیفه حفتر پس از سرنگونی قذافی در سال 2011 و تسلط شبه‌نظامیان بر این کشور، با به راه انداختن عملیاتی به نام "کرامت" برخی از مناطق از جمله بخش اعظم شهر بنغازی را از این عناصر پس گرفت.

مارتین کوبلر، فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی، چندی پیش اعلام کرد: خلیفه حفتر آماده عقب‌نشینی از بنادر نفتی و تقدیم آنها به شرکت ملی نفت لیبی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار