ارومیه؛

شکرگزاری برداشت گندم دربوکان

مراسم شکر گذاری برداشت گندم در بوکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سعادت استاندار آذربایجان غربی در این مراسم گفت: کشاورزان بوکان سرآمد کشاورزان استان هستند و در بحث احیای دریاچه ارومیه نیز بیشترین درصد تغییر شیوه های آبیاری از سنتی به مدرن در اراضی مربوط به کشاورزان بوکانی بوده است بطوریکه امروز شاهد تجهیز 50 درصد از اراضی بوکان به شیوه های آبیاری مدرن هستیم.

سعادت با تاکید بر لزوم تغییر کشاورزی از شیوه های سنتی به مدرن و مکانیزه نیز گفت: امروز دیگر کشاورزی سنتی پاسخگوی معاش کشاورزان نیست و این روش ارزش افزوده پایینی دارد لذا بدنبال آن هستیم که با ارتقای بخش کشاورزی و استفاده از شیوه های مدرن در تولید محصولت کشاورزی، درآمد کشاورزان را افزایش و زمینه را برای توسعه صادرات محصولات تولیدی استان نیز بیش از پیش فراهم کنیم.

وی همچنین در این مراسم نسبت به پیگیری رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی بوکان در کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید استان، تخصیص قیر به شهرداری بوکان برای آسفالت معابر، احداث پارک بانوان در بوکان، اختصاص زمین برای احداث حوزه علمیه، حل مشکلات شهرک روحانیون، حل مشکل فاضلاب منطقه مسکونی هواشناسی، ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی در بوکان و استقرار و اختصاص پلیس راه برای بوکان قول مساعد داد.

استاندارآذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما مدافع و حامی حقوق شهروندی و اصل شایسته سالاری هستیم، افزود: دولت یازدهم به هیچ وجه میان قومیت ها تفاوتی قائل نیست و نگاه تبعیض آمیز به آنها ندارد و این مساله را در سعادت با تبیین ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان بوکان ادامه داد: بوکان در بخش های مختلفی مثل گردشگری ظرفیت های بالایی دارد و با توجه به قرار گرفتن در مسیر کریدور ارتباطی کشور که در حال اجراست، در آینده شاهد پیشرفت و توسعه این شهرستان در ابعاد مختلف خواهیم بود.

وی همچنین بر ضرورت حفظ و ارتقای وحدت و همدلی تاکید و خاطرنشان کرد: در شرایط عدم اعتماد به یکدیگر نمی شود کار کرد فلذا باید این وحدت و همدلی که در استان وجود دارد را قدر بدانیم و از این ظرفیت در جهت رشد، شکوفایی و توسعه استان استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ملت ایران ملتی هستند که با درایت مقام معظم رهبری از گردنه های سخت عبور کرده اند؛ امروز نیز مردم در صحنه حضور دارند و قدر دستاوردهای انقلاب اسلامی را می دانند.

جمال خسروی فرماندار شهرستان بوکان نیز در این مراسم گفت: امسال در شهرستان بوکان بیش از 120 هزار تن گندم خریداری شده که نسبت به سنوات گذشته از رشد چشمگیری برخوردار است.

خسروی افزود: بیش از 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد که در این زمینه رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بوکان با داشتن 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی و اشتغال 70 درصد مردم در بخش کشاورزی، ادامه داد: کشاورزی در این شهرستان به سوی مکانیزه شدن گام بر می دارد.

محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: جشن رکورد تولید گندم در شهرستان بوکان در سایه زحمت کشاورزان و تلاش آنها به ثمر نشسته و همه به آن می بالیم.

عثمانی ادامه داد: شهرستان بوکان هر ساله با بیشترین میزان تولید گندم در آذربایجان غربی رتبه نخست تولید گندم را به خود اختصاص داده و به انبار غله این استان لقب گرفته ولی خود از نبود سیلو رنج می برد.

وی افزود: سیلوی 70 هزار تنی شهرستان بوکان که سال های قبل عملیات ساخت آن آغاز شده، هنوز به بهره برداری نرسیده است و امید می رود در سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تبدیل شدن آرد با کیفیت بوکان در شهرستان مهاباد انتقاد کرد و گفت: گندم شهرستان باید در خود شهرستان بوکان به آرد تبدیل شود تا بتوانیم از تولیدات با کیفیت خودمان استفاده کنیم.

عثمانی ادامه داد: اولین لبیک گویان در خصوص اقتصاد مقاومتی کشاورزان هستند که در عمل، آن را به مرحله اجرا گذاشته اند.

وی در خصوص مطالبات کشاورزان و تاخیر در پرداخت پول گندم خریداری شده آنها اظهار کرد: تا آخر هفته جاری 70 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت می شود.

اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز دراین مراسم گفت: 9 درصد تولیدات بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی در شهرستان بوکان تولید می شود که ارزش آن بیش از پنج هزار و 600 میلیارد ریال است.

کریم زاده بیان کرد: امسال 635 هزار تن گندم در آذربایجان غربی توسط مباشران خرید در 130 مرکز خریداری شده است.

وی در خصوص گندم ذخیره سازی شده استان در سال جاری اضافه کرد: امسال 930 هزار تن گندم در استان ذخیره شده که به اندازه سه سال مصرف استان است.

در ادامه این مراسم با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران و مسئولان استان از کشاورزان نمونه بوکانی با اهدای لوح، تندیس و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.