اصفهان؛

استقرار سيستم ارتقاء يافته نگهداري و تعميرات در ناحيه آهن سازي

سيستم نگهداري و تعميرات سيستم جامع اطلاعاتي يکپارچه در ناحيه آهن سازي استقرار یافت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رييس سيستم هاي اطلاعاتي عملياتي با اشاره به اینکه این طرح ازسال1390 آغاز شد گفت : سيستم نگهداري و تعميرات سيستم جامع اطلاعاتي شامل سيستم هاي اطلاعاتي نگهداري و تعميرات، بومي سازي ،تعميرگاه مرکزي، کاليبراسيون، برنامه ريزي توقفات، آناليز خرابي، حمل ونقل جاده اي، است .

مجيد اله ياري افزود :اين سيستم ها بصورت يکپارچه در اين حوزه بر اساس مفهوم مديريت دارايي هاي فيزيکي طراحي شده است و سوابق ثبت شده از طريق درختواره تجهيزات فولاد مبارکه با هم ارتباط دارند.

وی گفت : درحال حاضر سيستمهاي بومي سازي، توقفات و حمل و نقل جادهاي، آزمايشگاه AIN مستقرشده و سيستم نگهداري تعميرات نيز علاوه بر ناحيه نورد سرد در ناحيه آهن سازي به ترتيب در واحدهاي انباشت و برداشت، آهک سازي، گندله سازي و احيا مستقيم به بهره برداري رسیده است.

کارشناس سيستم هاي اطلاعاتي نگهداري و تعميرات نيز گفت: سيستم نگهداري تعميرات EIS براساس نيازمنديهاي جديد کاربران و با برگزاري جلسات متعدد کارشناسي بصورت کاملا بومي طراحي و ساخته شد و پس انجام تست هاي مختلف دريک برنامه 6 ماهه در واحدهاي انباشت برداشت و آهک سازي و گندله سازي و احياء مستقيم بهره برداري شد .

مريم صالحي پشتيباني از ساختار درختي موقعيت هاي فيزيکي و تجهيزات، ايجاد امكان گروه بندي تجهيزات بر اساس مشخصات فني و عملکردي، اختصاص شماره سريال به هر تجهيز و حفظ تاريخچه آن پس از جابجايي ، امكان ارسال و دريافت درخواست كار بين سيستمهاي مختلف اين حوزه و دريافت بازخورد انجام درخواست را از مزايا و دستاوردهاي سيستم جديداعلام کرد .

رسول شفيع زاده رييس برنامه ريزي تعالي سيستم هاي نت هم گفت: مديريت بهينه نگهداري و تعميرات بدون بهره مندي از سيستم يکپارچه مکانيزه امکانپذير نمي باشد.

همچنین سرپرست برنامه ريزي و قطعات يدکي ناحيه آهن سازي با اشاره به فرآيند اجراي اين طرح گفت: فرايند تدوين، اصلاح و بارگذاري اطلاعات پايه بر اساس مباني جديد مديريت نت در بستر سيستم جديد EIS در واحدهاي احياء مستقيم 1 و 2 به بهره برداري رسيد.

غلامرضا فرهمند اظهار اميدواري کرد: پياده سازي سيستم جديد در احياء مستقيم که داراي حجم زيادي از تعداد استانداردها و درخواستهاي برنامه ريزي شده در ميان واحدها است موجبات بهينه سازي و تسهيل فرايند برنامه ريزي و کنترل نگهداري تعميرات را فراهم آورد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.