ارومیه؛

دیدار نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران با استاندار آذربایجان غربی

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در این دیدار استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از عملکرد دولت آمریکا و هم پیماناش در منطقه گفت: متاسفانه سیاستهای غلط آمریکائیها در منطقه موجب آوارگی مردم ، مهاجرت های غیر قانونی و مشکلات زیادی برای برخی از کشورها از جمله افغانستان سوریه و عراق شده است.

سعادت گفت: آمریکائیها حقوق بشر را زیر پایشان می گذارند و از با دریافت پول از برخی کشورها از جمله عربستان حقوق بشر را محدود می کنند.

وی با اشاره به ورود مهاجران غیر قانونی به ایران و دستگیری بسیاری از آنان در مرزهای استان گفت: متاسفانه این افراد مهاجر مشکلاتی را برای امنیت و مرزهای استان بوجود آورده اند که باید سازمان ملل پاسخگو باشد.

«سیوانکا دانا پالا» نیز در دیدار اظهار کرد: طی مدتی که در ایران هستم شاهد برخورد خوب و انساندوستانه ملت و دولت ایران با پناهندگان و اتباع خارجی بودهام و اعتقاد دارم جمهوری اسلامی ایران اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه کمک به اتباع و پناهندگان انجام داده که در مجامع بینالمللی کمتر به آن پرداخته شده است.

وی همچنین بحث پوشش بیمه همگانی برای پناهندگان و اتباع خارجی را از دیگر اقدامات ارزشمند دولت جمهوری اسلامی ایران در حوزه اتباع عنوان کرد.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل ظرفیتهای موجود در جمهوری اسلامی ایران برنامههایی که در حوزه پناهندگان اجرا شده کاملاً موفقیتآمیز بوده که این جای تقدیر و تشکر از همکاری دولتمردان و ملت عزیز دارد.

وی در ادامه با اشاره به تجربیات استان آذربایجان غربی در وقوع بحران های جمعیتی در حوزه پناهندگان و مدیریت پناهندگان عراقی ادامه داد: ما نیز در کنار شما هستیم و در صورت نیاز از تجربیانت شما بهره مند خواهیم شد و حس همکاری و حس نزدیکی با شما داریم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.