دقیق‌ترین ساعت جهان به مدار زمین فرستاده شد

محققان چینی یک ساعت اتمی را به مدار زمین پرتاب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "کوارتز"، محققان چینی روز 15 سپتامبر (25 شهریور) یک ساعت اتمی را به مدار زمین پرتاب کردند.

هیچکدام از ساعت‌های موجود بر کره زمین به طور کامل دقیق نیستند. حتی دقیق‌ترین ساعت‌های اتمی نیز تحت تاثیر نیروی گرانش زمین قرار می‌گیرند و طی مدتی، اندکی عقب می‌افتند. به همین دلیل، چند محقق در شانگهای تصمیم گرفتند یک نمونه از ساعت‌های اتمی را به مدار زمین بفرستند.

احتمال خطای این ساعت بر روی زمین، 1 ثانیه در 300 میلیون سال گزارش شده است. این در حالی است که در فضا، خطای این ساعت به 1 ثانیه در یک میلیارد سال افزایش خواهد یافت. پروژه "ساعت اتمی سرد فضایی" به دقیق‌ترین ساعت ساخته شده به وسیله نسل بشر تبدیل شده است.

ساعت‌های اتمی به صورت کلی به منظور تنظیم وسایل الکترونیکی بسیار حساس و مهم مانند سامانه‌های ردیابی جهانی (GPS) و یا انجام آزمایش‌هایی در حوزه‌های زمین شناسی و فیزیک کوانتوم که نیاز به دقت بسیار بالا دارند استفاده می‌شوند. مقامات چین در نظر دارند با استفاده از این ساعت، سامانه موقعیت‌یاب محلی خود را توسعه دهند و این فناوری را از انحصار آمریکا خارج کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار