در گفتگو با اسپوتنیک؛

صالحی: راهبرد هسته‌ای ایران بر توسعه رآکتورهای کوچک مدولار متمرکز است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت راهبرد هسته‌ای تهران بر توسعه رآکتورهای کوچک مدولار متمرکز خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز جمعه در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد راهبرد برنامه هسته‌ای تهران بر توسعه رآکتورهای کوچک مدولار متمرکز خواهد بود. 

علی اکبر صالحی ضمن اعلام این مطلب افزود: تهران هم اکنون سرگرم ارزیابی شرکای بالقوه برای همکاری در این حوزه، افزون بر روسیه است.

وی گفت: «ما وارد مذاکرات جدی با هیچ کشوری در خصوص رآکتورهای کوچک مدولار نشده ایم، اما این راهبرد ماست. بنابراین، ما سرگرم کار روی آن و ارزیابی این مسئله هستیم که آیا این کار برای ما عملی است یا خیر. پس از آن ما بررسی خواهیم کرد که کدام کشورها مایلند با ما در توسعه رآکتورهای کوچک مدولار همکاری کنند.»

رآکتورهای کوچک مدولار، واحدهای تولید شده کارخانه‌ای کوچکتری هستند که برای تولید برق در حوزه های جدا از هم طراحی شده اند یا اینکه ممکن است  دارای شبکه‌های کوچکتر برق باشند. این رآکتورها همچنین ممکن است برای جاهایی طراحی شده باشند که آب و فضا محدود است. 

صالحی روز جمعه پیشتر به هیئت‌های شرکت‌کننده در نشست انجمن جهانی هسته‌ای در لندن گفته بود هدف ایران افزایش تولید برق هسته ای از 1000 مگاوات کنونی به 30 هزار مگاوات از طریق همکاری با شرکت دولتی انرژی هسته ای روس اتم روسیه است. 

روس اتم اکنون برای احداث دومین مرحله از نیروگاه هسته ای بوشهر ایران با ایران همکاری می‌کند. روسیه و ایران در نوامبر 2014 قراردادی را برای احداث دو رآکتور 1000 مگاواتی امضا کردند. ارزش این پروژه 10 میلیارد دلار برآورد شده است تکمیل آن 10 سال طول خواهد کشید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
انتقال فناوری در اولویت باشه لطفاً
شاید نصف کاره ول کنن برن ما بتونیم ادامه بدیم .
آخرین اخبار