350 کودک هنرمند بر روی استیج تالار وحدت در روز جهانی کودک

دقایقی پیش نشست رسانه‌ای کنسرت موسیقی گروه پارس به رهبری ‌و آهنگسازی ناصر نظر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دقایقی پیش نشست رسانه‌ای کنسرت موسیقی گروه پارس به رهبری ‌و آهنگسازی ناصر نظر و کارگردانی ماندانا کریمی با همکاری لیلی رشیدی و طراحی و کارگردانی حرکات لرتا آودیسیان برگزار شد.

ناصر نظر در ابتدای صحبتهای خود در این نشست خبری عنوان کرد: هدف این گروه موسیقی شاد کردن بچه‌هاست. خوشحالم که 15 سال است در روز جهانی کودک در تالار وحدت برنامه اجرا می‌کنیم.

وی افزود: این سومین اپرت است که من موسیقی آن را نوشته‌ام. اولین اپرت با نام «خروس زری»، دومی با نام «برکه حیوانات» از نیما یوشیج و سومی با نام «پرپری» از یاناسینکووا و بازنویسی محمدچرم‌شیر است.

نظر تصریح کرد: من دقیقا از زمانی که کار قبلی به پایان رسید، کار نوشتن موسیقی این اپرت را شروع کردم و به طور جدی تر از ابتدای امسال پیگیر نت نویسی برای این کار شدم.

وی افزود: از نقاط قوت این کار حضور بچه ها به عنوان بازیگر است، ما توانسته‌ایم بچه ها را از خواننده صرف به بازیگر تبدیل کنیم و نکته جالب این است که تمام بازیگران یا ساز می‌زنند یا در گروه آواز می‌خوانند. گفتنی است که ما در کل 350 عضو در حال اجرا بر روی صحنه داریم.

ماندانا کریمی کارگردان کار اظهار داشت: خیلی خوشحالم که با همکاری هم سه اپرت را روی صحنه برده‌ایم.

وی افزود: محور داستان سال گذشته برای تثبیت احساس تفاهم در بین افراد مختلف بود. امسال محور داستان بر این اساس است که بچه‌ها انعطاف کافی را داشته باشند تا با مسائل مختلف روبرو شوند و مقابله کنند.

کریمی ادامه داد: هنگامی که می‌خواهیم یک قصه پریان را روی صحنه بیریم، دشواریهای زیادی داریم؛ چون به نشان دادن جادو و افکت های مختلف زیادی نیاز داریم.

وی افزود: من به تمام بازیگران که همگی در گروه سنی کودک و نوجوان هستند گفته ام که این سخت ترین نوع اجراست؛ چون اجرای موسیقی، بازی‌ها، حرکات و در کل همه چیز زنده است.

کریمی در خصوص خلاصه داستان بیان کرد: یک پری کوچولو است که تمرین جادوگری می‌کند؛ چون پدر و مادرش توسط عفریته‌ها طلسم شده‌اند و پری کوچولو میخواهد پدر و مادرش را نجات دهد.

سپس خان لرتا آودیسیان طراح و کارگردان حرکات پشت تریبون قرار گرفت و بیان کرد: امسال تعداد افرادی که روی صحنه حرکت انجام می‌دهند، در حدود 43 نفر است و بچه ها پیشرفته تر از سالهای گذشته شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به ملودی‌های بسیار زیادی که ناصر نظر به ما می‌دهند، ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این اپرت را به نحو احسن انجام دهیم.

در ادامه مراسم سیامک احصایی طراح صحنه گفت: من از 12 سال پیش با خانواده موسیقی پارس همکاری دارم و خوشحالم که در سالهای گذشته چند نفری پای اتفاق موسیقی ایستادند.

وی افزود: حجم کار به قدری بالاست که تاثیر گذاری در این کار بسیار سخت است.

افشاری مدیر اجرایی و برنامه ریزی گروه گفت: ما سال گذشته یک سازه آهنی ساختیم تا بچه ها را روی آن قرار بدهیم. امسال نیز از همان سازه استفاده می‌کنیم. 

در ادامه ناصر نظر در پاسخ به این سوال که قبل از ساختن این موسیقی ها به چه چیزی فکر می‌کنید، گفت: من به طور دائم با بچه ها هستم و وقتی با داستان همسو می‌شوند، الهام‌ زیادی از داستان می‌گیرم. نکته جالب اینکه اغلب من خودم هم با بچه ها حرکات را انجام داده و بازی می‌کنم.

وی افزود: کار نت نویسی در این آهنگها برخلاف تصور همه که فکر می‌کنند کار ساده‌ای است، خیلی سخت است.

نظر ادامه داد: این کار یک کار تیمی و بزرگ است و امیدواریم مسئولین به این موضوع توجه کنند. کاش دوستان دست اندرکار نیز در این زمینه فعالیت داشته باشند و همه بار مسئولیت را به عهده تیم ما نگذارند. امیدوارم که عده زیادی از بچه ها در این اپرت شرکت کنند و استفاده ببرند. گفتنی است گروه سنی شرکت کننده در این برنامه از سه سال به بالا هستند.

وی در مورد هزینه ها عنوان کرد: ما هزینه زیادی برای تولید ماسک‌ها ، لباس، دکور و دیگر مسائل صرف کرده‌ایم و در اجراهای گذشته این هزینه ها هیچ گونه برگشتی نداشته است، ما این کار را فقط برای موسیقی کودکان انجام می‌دهیم.

نظر اظهار کرد: ما درنظر داریم این برنامه را در یک موعد دیگر (شاید جشنواره فجر) به اجرای عمومی بگذاریم.

محمد عبدالوهاب مدیر روابط عمومی و هماهنگی گروه عنوان کرد: در دوران مرادخانی آقای نظر پیشنهاد یک جشنواره کودک را داد اما متاسفانه تا الان هیچ اقدامی نشده است.

قابل ذکر است که این اپرت در تاریخ 7 مهر ساعت 18 ، تاریخ 8 و 9 مهر ساعت 15 و 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار