یزد؛

آمادگی 207 هزار نفر دانش آموز یزدی در سال تحصیلی جدید

هزار نفر دانش آموز یزدی برای ورود به سال تحصیلی جدید آماده شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمود زارع معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش یزد آمار دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید را 207 هزار نفر دانست و گفت: 78 هزار نفر از این تعداد را دانش آموزان مقطع متوسطه تشکیل می دهند.

 زارع افزود: مقطع متوسطه دوره اول، دوم، هنرستان ها و فنی و حرفه ای را شامل می شود که از از مجموع دانش آموزان این مقطع 45 هزار نفر در 325 کلاس درس در دوره متوسطه اول و 22 هزار و 500 نفر در 215 کلاس درس مقطع متوسطه دوم تحصیل می کنند.

وی همچنین تعداد دانش آموزان فنی و حرفه ای استان را پنج هزار و 200 نفر و هنرستان های کار و دانش را نیز پنج هزار نفر اعلام و اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 40 درصد دانش آموزان جذب هنرستان ها شدند.

زارع افزود: از هر 10 دانش آموز فارغ التحصیل ازهنرستانهای فنی و حرفه ای و کار و دانش 9 آنها جذب بازار کار شده اند که نشان می دهد وضعیت اشتغال دانش آموختگان این رشته ها مطلوب است.
 
وی با بیان اینکه در سال 57، فقط پنج هنرستان در استان یزد وجود داشت افزود: هم اکنون این تعداد به 90 باب رسیده و تعداد رشته های هنرستان های استان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نیزکمتر 10 مورد بود که هم اکنون به 100 رشته افزایش یافته است.

زارع بابیان اینکه سال تحصیلی جدید رسما از سوم مهرماه آغاز می شود، گفت: جشن شکوفه ها و جشن غنچه ها در قالب پروژه مهر در 31 شهریورماه در مدارس استان برگزار می شود.

زارع افزود: همچنین جشن جوانه ها، طنین بانک توحید و نواختن زنگ بازگشایی مدارس از دیگر برنامه های پروژه مهر در روز سوم مهرماه درمدارس استان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش یزد هدف از اجرای پروژه مهر را ایجاد تحول نوین در نگرش دانش آموزان در بدو ورود به مدارس ذکر کرد.

زارع از کسب چهار رتبه برتر دانش آموزان استان در المپیادهای علمی کشور خبر داد و گفت: محمد جواد انتظاری، امیر ظریفی، زهرا بابایی و یگانه شوق الشعرا در این المپیادها موفق به کسب رتبه برتر شدند.

وی اضافه کرد: المپیادهای علمی در هشت رشته ادبیات، زیست، شیمی، فیزیک، نجوم و رایانه برگزار شد.

زارع تصریح کرد: همچنین دانش آموزان استان در جشنواره های خوارزمی و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری موفقیت های چشمگیری را کسب کردند.

در سال تحصیلی گذشته 195 هزار دانش آموز در یکهزار و 500 مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل بودند.

استان یزد 18 هزار فرهنگی دارد.
انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.