قزوین؛

ممنوعیت دریافت وجه در مهد های کودک برای ارائه خدمات ویژه

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت : در مهدهای کودک ، دریافت هرگونه وجهی در قالب قرارداد با والدین به منظور ارائه خدمات ویژه ممنوع است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ بهاره رحمانی هشدار داد: در صورت مشاهده با مهدهای خاطی برخورد قانونی می‌شود.

وی درباره معیار دریافت شهریه در مهدهای کودک افزود: پیش‌نویس شهریه بر اساس نرخ تورم سالیانه و شرایط اقتصادی - اجتماعی استان تهیه می‌شود و بعد از تأیید، شهریه مهدهای کودک‌ بر اساس ستاره آن متغییر و قابل دریافت است.

رحمانی بیان کرد: در صورت انصراف کودک از دریافت خدمات، مهدکودک مجاز به دریافت شهریه آن ماه به صورت کامل است و مهدهای کودک مجاز است شهریه سالیانه مهدکودک را به صورت ماهیانه، فصلی و یا با توافق والدین به نحوه دیگری دریافت کند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان با اشاره به مبنای ستاره‌بندی مهدهای کودک افزود : درجه‌بندی‌ مهدهای کودک بر اساس رعایت شاخص‌های مدنظر تعیین شده است.

وی تصریح کرد: 50 شاخص در این خصوص وجود دارد که شاخص‌های فیزیکی و ایمنی مهدکودک، شاخص مربیان و محتوای آموزش از جمله آن است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: هر مهدکودک در سال، سه تا چهار بار از سوی کارشناسان سازمان بهزیستی مورد بازدید قرار می‌گیرد و ممکن است مهدکودکی که سه ستاره دارد در بازدید و عدم شرایط لازم از تعداد ستاره آن کسر شود.

رحمانی بیان کرد : 21 درصد مهدهای استان قزوین 3 ستاره، 19 درصد 2 ستاره و 59 درصد هم یک ستاره است.

رحمانی با اشاره به محتوای آموزشی مهدهای کودک عنوان کرد: تمام فعالیت‌های کودک اعم از بازی و آموزش‌ها هدف گذاری شده‌ است.

وی تشریح کرد: سازمان بهزیستی در زمینه کتاب هم به صورت یکپارچه عمل کرده و کتاب‌هایی در سراسر کشور برای کودکان 3 تا 4 و 4 تا 5 سال تهیه و تدوین کرده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: برای گروه سنی 5 تا 6 سال هم از منابعی که به صورت مشترک با اداره‌کل آموزش و پرورش این استان تهیه شده، استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر مهدکودک‌ها از طریق مردم، کانون‌ها و اتحادیه‌های صنفی و از طریق سامانه پیامکی 3000012333 انجام می‌شود،ادامه داد: اوایل مهر ماه بازدیدهای فراگیری از مهد‌کودک‌ها انجام می شود تا از رعایت مصوبه شهریه و قیمت‌ها مطمئن شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.