براری: وزارت ورزش به ورزشکاران المپیکی با یک چشم نگاه کند/ از پدرم پول تو جیبی می گیرم

وزنه بردار المپیکی کشورمان گفت: بهتر بود مسئولان وزارت ورزش و جوانان به ورزشکارانی که مدال به دست نیاوردند به یک چشم نگاه می کرد.

محمدرضا براری ملی پوش وزنه برداری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: من سال گذشته به دلیل تمرینات زیاد و آمادگی برای حضور در مسابقات المپیک ریو 2016 تصمیم گرفتم در رقابت های لیگ برتر شرکت نکنم اما با توجه به اینکه در حال حاضر دوران مقدس خدمت سربازی را سپری کنم باید در تیمی حضور داشته باشم که نظامی باشد و به همین دلیل تصمیم گرفتم به عضویت تیم پدافند دربیایم.
 
وی در خصوص حامیان مالی این رشته گفت: ما به هیچ وجه حامی مالی نداریم، پیش از اعزام تیم به مسابقات المپیک در مراسم بدرقه ای که برگزار شد نفری دو سکه به تمام ورزشکاران اهدا شد اما بعد از بازگشت تیم از مسابقات المپیک  تاکنون هیچ تقدیری از ما به عمل نیامده است.
 
براری درباره عملکرد تیم وزنه برداری در مسابقات المپیک نصریح کرد: تمام بچه ها در مسابقات المپیک درخشان ظاهر شدند، در مجموع عملکرد تیم وزنه برداری در ریو قابل قبول بود، خوشحالم که تیم وزنه برداری موفق ترین کاروان ایران در برزیل بود و با کسب دو نشان طلا توانست باعث غرور مردم کشور شود. معتقدم همین که سهراب مرادی توانست به مدال طلا دست پیدا کند خودش یک افتخار بزرگی برای وی محسوب می شود.
 
عضو تیم ملی وزنه برداری کشورمان درباره شرایط کشور برزیل افزود: المپیک ریو ، نسبت به المپیک لندن متفاوت بود و در کل پذیرایی و امکانات مناسبی از سوی کشور برزیل برای ورزشکاران حاضر در این رقابت ها فراهم نشده بود. متاسفم برای چنین کشوری در برگزاری چنین مسابقات بزرگی نتوانست سطح توقعات ورزشکاران حاضر در بازی های المپیک را بر آورده سازد.
 
براری درباره اظهارات گذشته خود درباره وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: برایم جای سوال است که چطور از مجتبی عابدینی که به عنوان چهارمی شمشیر بازی مسابقات المپیک دست پیدا کرد، تقدیر و تشکر به عمل آمد آن وقت برای ما که در این یک و دو سال سختی های زیادی را متحمل شدم و در المپیک هم تا مرز مدال پیش رفتم و در نهایت با  بد شانسی از کسب مدال بازماندم، از طرف مسئولان تقدیری صورت نگرفت.
 
وی درباره این که چرا از آنها مانند سایرین تقدیر به عمل نیامده است اظهار داشت: حرکت مسئولان وزارت ورزش و جوانان نوعی توهین و بی احترامی به سایر ملی پوشان المپیکی کشورمان محسوب می شود و بهتر بود که وزارت وزارش به تمام ورزشکاران المپیکی به یک چشم نگاه کند و به طور برابر از آنها تقدیر به عمل آورد، اما مسئولان وزارت در این حرکت ساده هم ناتوان بودند و نتواستند از پس انجامش بر آیند. بی احترامی مسئولان به ورزشکاران باعث می شود سایر ورزشکاران نیز انگیزه خود را از دست بدهند و نتواند آن طور که باید افتخار آفرینی کنند.
 
 وی افزود: با توجه به رفتارهایی که از سوی مسئولان ورزش کشور در قبال ورزشکاران دارد انجام می شود، هم اکنون از لحاظ روحی و روانی در شرایط مناسبی به سر نمی برم و زمان بازگشتم به میادین ورزشی فعلا مشخص نیست. در صورت بازگشت به مسابقات، قول می دهم همچون سابق برای کشورم افتخار آفرینی کنم. در این چند سال در مسابقات جهانی و بین المللی توانسته ام افتخارات زیادی را نصیب کشور کنم و پرچم سه رنگ کشورمان را در میادین بین المللی به اهتزار در اورده ام خودش یک افتخار بزرگي براي ورزش کشور محسوب می شود، اما متاسفانه رفتارهای زیاد جالبی از طرف مسئولان با قهرمانان صورت نمی گیرد.
 
براری خاطر نشان کرد : رییس کمیته ملی المپیک بعد از پایان مسابقات دیگر ورزشکاران حاضر در المپیک، با احترام خاصی با انها برخورد می کرد و حتی برای آنها به دلیل عملکرد خوبشان جوایزی هم در نظر می گرفت، اما متاسفانه با وزنه برداران حاضر در ریو رفتار مناسبی از طرف آقایان صورت نگرفت مانند غریبه ها با ما رفتار می شد. تاکنون حمایت خاصی از طرف مسئولان صورت نگرفته است تنها رئیس فدراسیون است که از وزنه برداران دارد حمایت می کند. برای ورزشکاری که توانسته مدال های زیادی را برای کشورش در رقابت های مختلف کسب کند زشت است که از پدرش پول تو جیبی دریافت کند. جای تاسف دارد که مسئولان وزارت ورزش و جوانان هیچ حمایتی مالی از ورزشکاران انجام نمی دهند. 






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار