کدام کشورهای اروپایی بهترین و بدترین دستمزد را در دوران مرخصی استعلاجی می‌دهند؟+ نمودار

پایگاه اینترنتی تلگراف در مطلبی به بررسی بهترین و بدترین دستمزدهای دریافتی در دوران مرخصی استعلاجی در کشورهای اروپایی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی تلگراف در مطلبی به بررسی بهترین حقوق و دستمزد مرخصی استعلاجی در کشورهای اروپایی پرداخت: بسیاری از کشورهای اروپایی شرایط ویژه‌ای را برای کارمندانی که در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند، در نظر می‌گیرند. در حالی که بیشتر کشورهای اروپایی 100 درصد حقوق و دستمزد کارمندانی که مرخصی استعلاجی می‌گیرند را پرداخت می‌کنند، انگلیس پایین‌ترین نرخ پرداخت حقوق را در دوران مرخصی استعلاجی در نظر گرفته است.

کدام کشورهای اروپایی بهترین و بدترین دستمزد در مرخصی استعلاجی را ارائه می‌دهند؟+نمودار

موسسه تحقیقاتی ووچرکلاود (Vouchercloud) در پژوهشی به بررسی مبلغ پرداختی بابت مرخصی استعلاجی یک‌هفته‌ای در 33 کشور اروپایی پرداخته است. بر این اساس، کشورهای سوئیس، لوکزامبورگ، آلمان، اتریش، بلژیک و نروژ در گروه کشورهایی هستند که دستمزد یک هفته مرخصی استعلاجی کارمندان و کارگران آن برابر با دستمزد یک ماه آن‌ها است و 100 درصد دستمزد را پرداخت می‌کنند. در این شرایط، شرکت‌ها موظف هستند حقوق و دستمزد کامل کارمند یا کارگری که یک هفته مرخصی استعلاجی دارد را پرداخت کنند. در صورتی مدت‌زمان مرخصی بیشتر شود، ارگان‌ها و نهادهای ویژه دولتی پرداخت دستمزد آن‌ها را متقبل می‌شوند. به عنوان مثال، در صورتی که مرخصی استعلاجی در لوکزامبورگ از 76 روز بیشتر شود، صندوق سلامت ملی این کشور موظف به تأمین نیاز مالی فرد تا بهبودی کامل است. در نروژ نیز اگر مرخصی استعلاجی از 16 رو فراتر رود، دولت تا 52 هفته 100 درصد دستمزد کارمند بیمار را پرداخت می‌کند.

کدام کشورهای اروپایی بهترین و بدترین دستمزد در مرخصی استعلاجی را ارائه می‌دهند؟+نمودار

بنابر مطالعات این موسسه، در برخی از کشورهای اروپایی، درصد دستمزد برای مرخصی استعلاجی یک‌ماهه از درصد دستمزد برای مرخصی استعلاجی یک هفته بیشتر است. سوئد، یونان، جمهوری چک، بلغارستان، اسپانیا، پرتغال، استونی، اسلواکی در این گروه قرار دارند. این رویه در دو کشور مالت و ایسلند برعکس است و درصد دستمزد برای مرخصی استعلاجی یک هفته بیشتر از یک ماه است.

کدام کشورهای اروپایی بهترین و بدترین دستمزد در مرخصی استعلاجی را ارائه می‌دهند؟+نمودار

با این حال، مبلغ پرداختی بابت مرخصی استعلاجی در انگلیس بسیار پایین است. به‌طوری که هر کارمند برای مرخصی استعلاجی یک‌ماهه، فقط 18 درصد از کل حقوق خود را دریافت می‌کند و برای مرخصی استعلاجی یک‌هفته‌ای این رقم از 8 درصد فراتر نمی‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار