سنگین‌ترین طرح ضد ایرانی کنگره؛ پرداخت 53 میلیارد دلار غرامت/ روبیو: تهران نظامیان آمریکا را به ستوه آورده است

مارکو روبیو طرحی را تنظیم کرده است که بر طبق آن ایران باید 53 میلیارد دلار به آمریکا غرامت دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت تحلیلی واشینگتن فری بیکن براساس یک رونوشت مدعی شد کنگره آمریکا قانونی را تنظیم کرده است که به موجب آن مانع از پرداخت میلیاردها دلار مالیات آمریکایی‌ها به ایران در قالب آنچه که باج نامید، خواهد شد. 

بر این اساس، سناتور مارکو روبیو – رقیب اسبق ترامپ در رقابت‌های درون حزبی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – امروز طرح جدیدی را معرفی خواهد کرد که دولت اوباما را از پرداخت آنچه" پول بیشتر به تهران" نامید منع می‌کند. براساس طرح جدید، ایران مجبور خواهد بود مبالغی را که کاخ سفید پیشتر به تهران پرداخت کرده بود، به آمریکا بازگرداند. 

براساس طرح‌ ضد ایرانی روبیو – که پیشتر نسخه‌ای از آن در مجلس نمایندگان ارائه شده است – به دلیل آنچه که فعالیت‌های خصمانه ایران تلقی شده است و باعث قربانی شدن شهروندان آمریکایی بوده است، تهران باید به آمریکا 53 میلیارد دلار غرامت پرداخت کند. 

در ادامه ادعاهای واهی این مطلب آمده است: این طرح پس از افزایش هیاهو پیرامون رسوایی دولت اوباما در پرداخت 1.7 میلیارد دلار به ایران در ابتدای سال میلادی جاری برای آزادی زندانیان در بند این کشور مطرح شد. انتظار می‌رود این معامله با ایران که هنوز برای کنگره به صورت یک راز باقی مانده است، در هفته‌های آتی مورد تحقیقات متعدد کنگره قرار گیرد. 

روبیو در بیانیه‌ای گستاخانه و مضحک که در اختیار واشینگتن فری بیکن قرار داد، مدعی است: باراک اوباما با توافق هسته‌ای فاجعه‌بار با ایران و پرداخت نامشروع باج، کام تهران را شیرین کرد و میلیاردها دلار پول را به جیب بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان ریخت. واشینگتن نباید با تروریست‌ها مذاکره کند و به آنها برای آزادی زندانیان در بند باج دهد. همانطور که خود اوباما تاکید دارد، این امر باعث به خطر افتادن شهروندان آمریکایی می‌شود. 

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مضحک مجدداً به شهروندان این کشور درباره خطر سفر به ایران هشدار داد. روبیو در گزافه‌گویی‌های خود مدعی است: اوباما می‌کوشد با جعبه‌هایی از پول نقد که با هواپیمای بی‌نام و نشان به ایران منتقل شد، دشمن ما را آرام کند. این درحالی است که تهران درحال فریب در توافق هسته‌ای، به ستوه آوردن نیروهای نظامی ما (در خلیج فارس)، زندانی کردن شهروندان آمریکایی و حمایت از تروریسم در جهان است. تهران باید پاسخگو باشد و سیاست‌های غلط دولت اوباما باید متوقف شود. 

طرح روبیو که به "پرداخت نکردن باج" معروف شده است، از سوی سناتورهایی مانند جان کورنین، مارک کرک، کلی آیوت، جان باراسو و شلی مور کپیتو مورد حمایت قرار گرفته است. 

پامپئو، یکی از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در لفاظی‌هایی گستاخانه گفت: کنگره موضع شفافی را اتخاذ کرده است. طرح جدید ایران را مجبور می‌کند بیش از یک میلیارد دلاری را که دولت اوباما به اشتباه به تهران پرداخت کرده است به آمریکا بازگرداند. این طرح همچنین باعث توقف پرداخت پول از سوی دولت اوباما و هر دولتی که در آینده بخواهد به کشورهای حامی تروریسم مانند ایران باج دهد، می‌شود. مردم آمریکا بخوبی می‌دانند پرداخت مالیات‌های آنها به تهران غیرقابل پذیرش است.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
توی جنگ جهانی علیه ایران اینا فهمیدن ایرانیا چکاره هستن کل دنیا جمع شدن با یه کشوری که تازه نظامش عوض شده و توی حال و هوای دیگریه و اصلا حواسش به این چیزا شاید نباشه وارد جنگ شدن بعد از هشت سال با پیشرفته ترین امکانات و قوی ترین نیروها و جاسوسها نتونستن کاری از پیش ببرن. اینا میدونن ایران یعنی چی شیعه یعنی کی. توی همه ابن سالها بطور مداوم امریکا و جیره خواراش ایران رو تحدید کردن و هرچی خواستند نسبت دادن. اما رهبری پاسخ عقلانی و منطقی بهشون دادن. ای جاسوسای امریکا برید به ارباباتون گزارش بدین وضعیت اینطوری نمیمونه اکه به گستاخیاتون ادامه بدین این ملت هم بلاخره یه روزی صبرش تموم میشه. اون روزی که ایران فقط به لفظ بخاد تحدید کنه شمارو معنی ترس رو خواهید فهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
اگه اون موقعی که اون دومیلیارد رو خوردن یه بیست تا ازین سربازای ترسوشون رو تو خلیج فارس میکرفتیم یا اینکه یکی دوتا ناوشون رو میفرستادیم رو هوا الان این جوجه برا ما شاخ نمی شد.خخخخخ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
با درود.گنگره ی امریکا این توانایی رو دارد که این کار رو بکند.بهتر است همیشه خطرات رو ساده نگیریم .اون دو ملیارد دلار هم خیلیها می گفتند امریکا نمیتونه ،ولی تونست .ما دست رسی به پولمون توی امریکا نداریم و اونا هر کاری دلشون بخواد میکنند.بهتر از همین الان کارهای بیشگیرانه رو انجام بدیم .مرگ بر دشمن ایران ما .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
انشاالله بعد از مراسم حج اولین موشک دور برد یمن بر فراز سرزمین ریاض فرود میاید بعد تمام این گنده گویها تمام میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
مگه شما پول میدین که ما بدیم
Germany
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا اسراییل و عربستان وهابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
ما فکر میکردیم اگه توافق هسته ای بشه پول های ما تو آمریکا آزاد میشه. نمیدونستیم که قراره آمریکا پول های بیشتری رومصادره کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
روبیو شماره کارت بده کارت به کارت کنم اگه شماره کارت کشاورزی بدی بهتره آخه پولام تو بانک کشاورزین دیگه اون 500 تومن هزینه رو نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
خدایا خداوندا از دست حرفای این آدم های پلید خیلی ناراحت شدم اجر مارا بهبود همه مریض ها خصوصا بنده حقیر ذی التقصیر قرار بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
اینا برا چی بعد از برجام اینهمه واق واق میکنن . اون کله گنده ها و گنده لاتاشون نتونستن از این غلطا بکنن و با خواری و خفت مجبور شدن برجام رو با شرایط ما قبول کنن چه برسه به اینا که جوجه های اونا هم حساب نمیشن . یه کار نکنن دنیا رو سرشون خراب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی چی چی خورد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
یکی ازاین سناتور احمق سوال کند نیرویهای نظامی شما تو خلیج فارس چه غلطی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
سلام توروخدا یه خبراز اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه بزنین ... دارم دیوونه میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
اون پنجاه میلیارد دلار رو موشک بسازید و بکوبید تو دهن این آمریکاییها یه بار برای همیشه راحت شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
حرفهای آقا(رهبر معظم) در مورد دولت آمریکا و سیاستمدارنش رو باید طلا گرفت .اما متاسفانه کو گوش شنوا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
لطفا اون دو میلیاردی که بلوکه شد رو برگردون بعد بیا باهم حرف بزنیم ببینم دردت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
دورهمی واسه هم یه چیز گفتن دلشون خنک بشه
اگه آقایون وطن فروش وا ندن اینا هیچ غلطی نمیتونن بکنه
لطفا به فرمایشات رهبری عمل کنیددددددددددددددددددددددددددددددد
آخرین اخبار