آبادان؛

ایجاد سایت الگویی طرح مقام معظم رهبری در دهستان منیوحی

سایت الگویی طرح مقام معظم رهبری در دهستان منیوحی ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شهیب زاده مدیر جهاد کشاورزی آبادان با بیان اینکه سایت های الگویی تولیدی، سایتهای انتخاب شده از میان باغات و واحدهای تولیدی کشاورزان پیشرو و مددکاران ترویجی هستند، گفت: بر این اساس اکثر طرحها، پایلوت های آزمایشی، توصیه های فنی و یافته های تحقیقاتی مرتبط و مورد نظر در این سایتها به اجرا در می آید و سپس توسط کارشناسان ارزیابی، تعمیم و توسعه پیدا می کند.

ناجی شهیب زاده افزود: با توجه به اجرای طرح ۵۵۰ هکتاری موسوم به مقام معظم رهبری در منطقه، این سایت تحت پوشش مرکز خدمات منیوحی به عنوان الگو انتخاب شد.

وی گفت: در این سایت‌، اعضا در قالب کارگاهها و کلاس های یک روزه ترویجی تحت آموزش کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی آبادان قرار می‌گیرند و آموزش های لازم از طریق مددکاران ترویجی به سایر بهره‌برداران ارائه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: این برنامه‌ها بر اساس اهداف اجرایی افزایش عملکرد، مدیریت نخلستان و نیاز بهره‌بردار آموزش داده می شود.

به گفته وی، در این سایت‌ تاکنون دو کارگاه آموزشی، پنج بازدید ترویجی و در مجموع ۹۰ نفر روز به صورت مدرسه در مزرعه آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

شهیب زاده گفت: همچنین با استفاده از تمامی روشهای غیرشیمیایی در زمینه مبارزه با آفات، بیماریها و علف های هرز و توزیع ابزار مبارزه غیرشیمیایی همچون تله های نوری، رنگی و جنسی حشرات و ریز مغذی ها توانسته ایم علاوه بر تولید محصول سالم و ارگانیک شاهد افزایش کمی و کیفی محصول در فصل زراعی کنونی نیز باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.