در کنفرانسی تجاری در شهر ولادی‌وستوک؛

پوتین و شینزو آبه بر حل و فصل اختلافات ارضی تاکید کردند

رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ژاپن در دیداری، بر لزوم برگزاری نشست‌هایی به منظور تسریع روند امضای پیمان صلح تاکید کردند.

پوتین و شینزو آبه بر حل و فصل اختلافات ارضی تاکید کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، بر لزوم حل و فصل اختلافات ارضی موجود بر سر جزایر مورد مناقشه تاکید کردند.

آبه روز شنبه در سخنانی در کنفرانس تجاری که با حضور پوتین در شهر بندری ولادی‌وستوک در شرق روسیه برگزار شد، از وی خواست تا در زمینه حل و فصل اختلافات موجود همکاری کند.

آبه گفت: «اگر ما به همین شکل (به مذاکرات) ادامه دهیم، (حل و فصل) این موضوع چند دهه دیگر به طول می‌انجامد. با بی‌توجهی به شرایط کنونی، نه شما نه من، نمی‌توانیم برای نسل‌های آینده گزینه‌های بهتری به یادگار گذاریم.»

پوتین روز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه گفت وی آماده است تا گام‌هایی قاطع برای حل و فصل این مناقشه بردارد.

پوتین گفت: «گذشته نباید مانعی در برابر پیشرفت باشد. ما باید فکر کنیم، چگونه از مشکلاتی که مانع پیشرفت ماست، رهایی پیدا کنیم.»

وی گفت: «امیدوارم بتوانیم این مشکلات را حل و فصل کنیم. به منظور حل و فصل این مشکلات، ما نیازمند سطحی از اعتماد هستیم.»

ژاپن مدعی حاکمیت بر جزایر کوریل جنوبی روسیه است؛ این جزایر که ژاپن آن را سرزمین‌های شمالی می‌نامد، هم اکنون تحت حاکمیت روسیه قرار دارد.

اختلافات ارضی ژاپن و روسیه بر سر این مجمع الجزایر به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد؛ شوروی این جزایر را در پایان جنگ جهانی دوم اشغال کرد و همین موضوع موجب شد تا این دو کشور تاکنون توافق صلح امضا نکنند و روابط دیپلماتیک پر تنشی را دنبال کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار