لندن به دنبال دسترسی بدون تعرفه به بازار واحد اروپایی است

وزیر برکسیت دولت انگلیس گفت لندن به دنبال دسترسی بدون تعرفه به بازار واحد اروپایی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیویس در جریان سفرش به ایرلندشمالی به خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت دسترسی به بازار واحد اروپایی، ایده ال ما دسترسی بدون تعرفه به این بازار است و این از جمله مواردی است که مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: من گمان می کنم که این به نفع تمامی اعضای اتحادیه اروپا و دیگر کشورها است که بتوانند روابط تجاری خوب و درازمدتی با هم داشته باشند.

دیوید دیویس همچنین وعده داده است که شرایط مرزی میان جمهوری ایرلند و ایرلندشمالی پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به وضعیت سخت سابق باز نخواهد گشت.

وی طی یادداشتی که در روزنامه تلگراف بلفاست روز پنجشنبه منتشر شد، با اشاره به آزادی تردد میان بریتانیا و جمهوری ایرلند حتی قبل از اینکه آنها عضو اتحادیه اروپا شوند گفت: ما تصریح کرده ایم که خواهان برقراری محدودیت های مرزی و تجاری میان دو کشور نیستیم.

وزیر برکسیت انگلیس گفت: ما خواهان انجام راه حل های عملی که به نفع همه باشد؛ هستیم.
'ترزا می' و 'اندا کنی' نخست وزیران انگلیس و جمهوری ایرلند اخیرا اعلام کرده بودند که لندن و دوبلین مایل به حفظ منطقه مرزی مشترک بین ایرلندشمالی و جمهوری ایرلند و تداوم تردد آزاد میان دو کشور پس از برگزیت هستند.

اظهارات دیوید دیویس در حالی صورت می گیرد که 'بوریس جانسون' وزیر خارجه انگلیس روز پنجشنبه تور سه روزه اروپایی اش را شروع کرد و قرار است در چند روز آینده در برلین و وین ملاقات هایی با همتاهای اروپایی اش داشته باشد.

انتظار می رود که یکی از محورهای مذاکرات جانسون با همتاهای اروپایی اش بحث خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باشد.

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس نیز روز چهارشنبه گذشته در جریان اولین نشست کابینه اش پس از تعطیلات تابستانی، با محوریت گفت وگو در مورد مذاکرات با بروکسل در خصوص خروج از اتحادیه اروپا، ضمن رد کردن پیشنهاد همه پرسی دوم در خصوص برگزیت گفت که به دنبال محدود کردن شمار مهاجران به انگلیس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار