متن سریال انیمیشن «گردان موتورسواران» نهایی می‌شود

سرپرست نویسندگان سریال انیمیشن «گردان موتورسواران» از نهایی شدن متن فاز اول این سریال در 25 قسمت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا موسوی سرپرست نویسندگان سریال انیمیشن «گردان موتور سواران» از نهایی شدن متن فاز اول این سریال در 25 قسمت خبر داد و گفت: متن سریال «گردان موتورسواران» در حال حاضر تا قسمت بیست و پنجم در اختیار مرکز گسترش فیلمنامه نویسی قرار گرفته و با اصلاحات اعمال شده نهایی شده است. 25 قسمت باقیمانده نیز تا پایان تابستان نوشته می شود.

وی با اشاره به فازهای دوگانه این سریال و ویژگی های هریک افزود: «گردان موتور سواران» در دو فاز 25 قسمتی و در مجموع 50 قسمت نوشته می‌شود. فاز اول آن به دلیل این که در برهه زمانی مشخصی از دوران دفاع مقدس روایت می‌شود، اتفاقات مربوط به منطقه کردستان را نشان می‌دهد. ادامه سریال و فاز دوم هم به آغاز غیر رسمی جنگ تحمیلی می پردازد. شهادت دکتر چمران و عملیات های جنگی در این فاز مطرح می شود و تا فتح خرمشهر ادامه می یابد.

این نویسنده درباره وضعیت نگارش متن در فاز دوم اثر نیز ادامه داد: هنوز نگارش 25 قسمت دوم فیلمنامه کامل نشده است. زیرا به دلیل تغییرات جزئی در طول نگارش مجبور به عقب رفتن در داستان‌ها هستیم. خرده داستان هایی ممکن است شکل بگیرد یا تغییر کند و صرف نظر از داشتن یک الگوی کلی و خط سیر اصلی، گاهی خود داستان نویسنده را پیش می برد. ضمن این که قالب سریال به دلیل پیوستگی داستانی، اساسا متفاوت از مجموعه است.

موسوی همچنین درباره ادامه یافتن سریال در فاز دوم بیان کرد: با توجه به این که در 50 قسمت «گردان موتور سوراران» تنها به محدوده زمانی خاص و بخشی از جنگ پرداخته می شود، می توان آن را در بازه های زمانی دیگری هم مطرح کرد و گروه موتور سواران در این سریال اوج و فرودهای بیشتری را تجربه کنند و در این باره مرکز گسترش فیلمنامه نویسی تصمیم گیری خواهد کرد.

گفتنی است؛ انیمیشن «گردان موتور سواران» در 50 قسمت 30 دقیقه ای به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه نویسی به نگارش در می آید. زهرا موسوی، شهاب شهاب الدین، سهند جعفری زاد، نیلوفر طاهری نویسندگان این سریال انیمیشن هستند.

«گردان موتور سواران» درباره موتور سوارانی است که به سفارش شهید چمران گردانی را تشکیل می دهند و در موفقیت بسیاری از عملیات های جنگ تحمیلی نقش کلیدی ایفا می کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.