رئیس حزب موافق برکسیت: ترامپ یک ریگان جدید است

نایجل فرانژ در مقاله‌ای درباره سفر خود به آمریکا و شرکت کردن در یکی از سخنرانی‌های دونالد ترامپ نوشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، در آخر هفته گذشته، نایجل فرانژ، رئیس حزب موافق با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – برکسیت – در یادداشتی در وب‌سایت دیلی میل، درباره سفر خود به آمریکا و شرکت در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی دونالد ترامپ – کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – سخنانی را بیان کرد. وی گفت تجمعی که در آن شرکت کرده بود "بیشتر شبیه یک کنسرت بود تا تبلیغات انتخاباتی." وی همچنین نوشت "ترامپ تبدیل به رونالد ریگان – رئیس جمهور اسبق آمریکا – جدید خواهد شد."

هفته گذشته، فرانژ در سخنرانی ترامپ در ایالت میسیسیپی حاضر شده بود. این امر وی، موجب شد میان سیاست‌های پوپولیستی که راه را برای رای آوردن برکسیت گشود و نظرات پوپولیستی ترامپ که سبب شد وی به نامزدی این حزب درآید، مقایسه‌ای صورت گیرد. خود ترامپ نیز در حساب کاربری توییتر خود نوشت: "به زودی همگان مرا «آقای برکسیت» خواهند نامید."

فرانژ در مقاله‌اش نوشت در ابتدا درباره نامزدی ترامپ تردید داشته است. زیرا تبلیغات انتخاباتی وی جنجالی بوده است و برخی از نظرات وی مناسب نبوده است و به دستاویزی برای مخالفانش تبدیل شده است.

وی نوشت از استقبال گرم ترامپ و نیز پشتیبانی وی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا غافلگیر شده بود. وی همچنین گفت ترامپ در سخنرانی میسیسیپی حرفه‌ای‌تر از سخنرانی خود در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان عمل کرد.

فرانژ همچنین به شباهت‌های نظرات هواداران ترامپ با ایده‌های رای دهندگان به برکسیت پرداخت. وی نوشت: "بسیاری از افرادی که در آمریکا برای شنیدن سخنرانی ترامپ جمع شده بودند، تاکنون در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده اند. این‌ها همان مردمی هستند که به برکسیت رای دادند. آن‌ها واشینگتن را آنگونه منزوی می‌دانند که انگلیسی‌ها کشورشان را به دلیل دخالت‌های اتحادیه اروپا منزوی می‌دانستند."

با این‌حال، وی نوشت تحسین شخصیت ترامپ، بیان کننده حمایت از وی نیست. فرانژ افزود پیش از این از باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – به دلیل جهت‌گیری درباره برکسیت انتقاد کرده بود.

وی نوشت: "من اوباما را به دلیل آن‌که درباره مسائل انگلیس اظهار نظر کرد، محکوم کردم. اما به این دلیل از ترامپ حمایت نکردم. من تنها گفتم اگر یک شهروند آمریکایی بودم، به هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – حتی اگر به من باج می‌داد، رای نمی‌دادم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار