ارومیه؛

ارتقای 93 درصدی شاخص باسوادی آذربایجان غربی

آموزش و پرورش استان موفق به ارتقای شاخص باسوادی از میزان 91.88 درصد به 93.17 درصد شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: شاخص باسوادی استان در گروه سنی 10 تا 49از میزان 91.88 درصد به 93.17 درصد افزایش یافت، در این راستا معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان موفق به کسب رتبه سوم در تحقق حجم فعالیت ابلاغی توسط سازمان سواد آموزی کشور شد.

محمد رضا نجفی تشریح کرد : سال گذشته میزان ابلاغی برنامه های سوادآموزی استان، آموزش سواد برای 39 هزار نفر تعیین شده بود که 42 هزار نفر را با 107 درصد تحقق، پوشش داده شد ، بر اساس دستور العمل سال قبل، مدیران مدارس استان به تعداد 201 نفر توانستند بیش از چهار هزار نفر از اولیای بیسواد را تحت پوشش آموزشهای سواد آموزی قرار دهند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گفت: سواد آموزی اقدامی فرابخشی است و همه دستگاه ها برای رسیدن به اهداف این بخش باید آموزش و پرورش را یاری کنند ، همکاری دستگاهها موجب جهش و پیشرفت جدی خواهد شد و یک جهش و تحول خواهد توانست گامی مهم در ریشه کنی بیسوادی در استان باشد.

نجفی با اشاره به اینکه افزون بر سه هزار و 500 آموزشیار در استان فعالیت می کنند، افزود: آموزش دهندگان سرمایه اصلی سواد آموزی هستند ، ریشه کنی بیسوادی نیازمند عزمی جهادی و حرکتی گسترده است و باید با تلاش مضاعف به این هدف دست یافت.

وی ادامه داد : مقرر شده تا در شهریور امسال با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور نشست جامعی با حضور مسوولان همه دستگاه ها و دست اندرکاران برگزار شود.

گفتنی است آذربایجان غربی دارای 180 هزار نفر بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 سال است که باید این تعداد در یک برنامه پنج ساله باسواد شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.