با موافقت نمایندگان؛

کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی تصویب شد

کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تصویب شد.

کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی تصویب شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 3 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی با 141 رأی موافق، 20 رأی مخالف، 8 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در صحن علنی کلیات طرح اصلاح تبصره (10) ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را تصویب کردند.


نمایندگان با 141 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر، کلیات این طرح را تصویب کردند.

طبق مصوبه مجلس در جزئیات طرح مذکور، وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکت‌های عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شده‌اند، همچنین حق‌التدریسان غیر مستمر را که قبل از سال 1391 با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، به منظور تأمین نیروی حق‌التدریس با عناوین معلم (آموزگار یا دبیر)، مربی پرورشی، مربی بهداشت و مشاور اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسطه)، مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه، بدون الزام به رعایت ماده 8 این قانون به کار گیرد. استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.

نمایندگان همچنین مقرر کردند که بار مالی ناشی از اجرای این قانون در حد سقف حق‌التدریس سالانه و از محل حق‌التدریس پرداختی به کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تامین می‌شود. بکارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی‌باشد. این قانون از تاریخ 31 شهریورماه سال 1395 لازم‌الاجراست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار