واکنش واشینگتن، توکیو و سئول به جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ

شلیک یک موشک بالستیک از یک زیردریایی مستقر در ساحل شرقی کره شمالی، واکنش برخی کشورها را بدنبال داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد آمریکا یک فروند موشک شلیک شده کره شمالی از زیردریایی را رهگیری کرده است که پیش از فرود آمدن در دریای ژاپن، مسافتی حدود 480 کیلومتر را طی کرده است.

این مقام وزارت دفاع آمریکا، که نخواست نامش فاش شود، افزود احتمالا این موشک از نوع موشک بالستیک « کی ان - 11  KN-11 » بوده است.

ارتش کره جنوبی نیز روز چهارشنبه اعلام کرد کره شمالی یک فروند موشک بالستیک را از یک فروند زیردریایی خود مستقر در ساحل شرقی این کشور به طرف دریا شلیک کرد.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا تصریح کرد: «به نظر می رسد کره شمالی در زمینه فناوری موشک بالستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی در مقایسه با گذشته به پیشرفت‌هایی دست یافته باشد.»

از سوی دیگر، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، روز چهارشنبه  با بیان اینکه دولت این کشور به شدت با اینگونه اقدامات کره شمالی مخالف است، در مصاحبه با خبرنگاران گفت :« این اقدام کره شمالی تهدیدی جدی برای امنیت ژاپن است و اقدامی غیر قابل اغماض است که به صلح و ثبات منطقه ای لطمه وارد می کند.»

این آزمایش موشکی کره شمالی درحالی انجام شد که کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه تمرین های نظامی مشترک سالانه خودشان را آغاز کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار