معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین:

دولت ورود نوشت‌افزار خارجی را به کشور محدود کند

مهم‌ترین حمایت دولت از نوشت‌افزار ایرانی اسلامی این است که ورود نوشت‌‌افزار خارجی را به کشور محدود و ممنوع کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور حسینی مدیر عامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، سردار آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم، سردار آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی اظهار داشت: مهمترین حمایت دولت از نوشت افزار ایرانی اسلامی، این است که ورود نوشت‌افزار خارجی را به کشور ممنوع و محدود کند. در جایی که توان داخلی برای تولید نوشت‌افزار وجود دارد، چرا باید نوشت‌افزار چینی به کشور وارد شود؟!

وی افزود: اگر بخواهیم حرکت تولید نوشت افزار ایرانی و اسلامی در کشور پا بگیرد، باید به یک بسته فکر کنیم و با یک نوشت‌افزار پیش نمی‌رود. شخصیت‌هایی که در نوشت‌افزارها از آن استفاده می‌شود، باید در اذهان کودکان نوجوانان ما جا بیفتد. این مسئله جز با ساخت فیلم و انیمیشن امکان ندارد. 

در ادامه مراسم حسینی مدیر عامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی گفت: در سال 90 نوشت‌افزاری که با المان فرهنگی ایران تولید شود، در کشور وجود نداشت. تولید چنین محصولاتی مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی دغدغه خودجوش جوانان مومن جبهه فرهنگی بود. هم اکنون 50 برند در حال تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی هستند. امسال علاوه بر محصولات سال گذشته تولیدات جدیدی داشتیم و سعی شده از هرچه ظرفیت رسانه‌ای و شخصیت‌سازی موضوعی در کشور بوده استفاده شود. از جمله این شخصیت‌ها شخصیت «جناب‌خان» و شخصیت‌های انیمیشن «شاهزاده روم» است. نوشت‌افزارهایی با موضوع مدافعین حرم مانند «سردار همدانی» یا «شهدای غواص» و انیمیشن «دیرین دیرین» تولید شد.

وی افزود: هم اکنون بیش از صد محصول جدید در زمینه نوشت افزار ایرانی اسلامی تولید شده است. امروز شاهد آن هستیم که این محصولات به نوعی پرچمدار محصولات دیگر شده است و دغدغه تولید محصولاتی مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی در کشور شکل گرفته است.

در ادامه مراسم تهیه‌کننده «شاهزاده روم» با اشاره به تولید 15 ماهه این انیمیشن و برگزیده شدن آن در جشنواره فجر و توجه رهبری، اهالی فرهنگی و مردم لبنان به این انیمیشن بیان کرد: انیمیشن «شاهزاده روم» در کشورهایی چون عراق، کویت و ساحل عاج به اکران درآمد. برای این انیمیشن محصولات جانبی چون لباس و وسایل تزئینی طراحی شده است و برخی موارد دیگر در دست طراحی است. تجربه «شاهزاده روم» سبب شد تا برای انیمیشن «فیل‌شاه» نیز محصولات جانبی تهیه کنیم. این محصولات همزمان قبل از اکران یا همزمان با اکران این انیمیشن عرضه خواهد شد.

از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به رونمایی از نوشت‌افزارهایی با طرح «مدافع حرم»، «سردار سلیمانی» و انیمیشن «شاهزاده روم» اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار