ارومیه؛

راه‌اندازی بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان

همزمان با سومین روز از هفته دولت، شعبه بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان‌ در ارومیه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و بنیاد فرهنگ، هنر و ادب شعبه استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر اهمیت آشنایی آحاد مردم با شاعران مختلف آذربایجان‌غربی اظهار داشت غلامرضا دانش‌فروز یکی از شاعران توانمند و نامی و از ذخایر معنوی استان است که لزوم توجه و معرفی وی در سطح جامعه احساس می‌شود.

حجت‌الاسم محمدباقر کریمی افزود: بر این اساس نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در تاریخ 25 شهریور ماه امسال و همزمان با مراسم گرامیداشت استاد شهریار مراسم نکوداشت علیرضا دانش‌فروز را در سالن نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌کند.

کریمی با اشاره به تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی در تبریز بیان کرد: همزمان با سومین روز از هفته دولت، شعبه این بنیاد در استان آذربایجان‌غربی در محل مدرسه تاریخی هدایت ارومیه راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: دبیرخانه دائمی بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان‌ در تبریز است و تصمیماتی مبنی بر تاسیس شعب آن در چهار استان دیگر کشور گرفته شده است.

در این جلسه هوشنگ عطاپور، مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی نیز با تاکید بر لزوم نکوداشت شعرا و آشناسازی مردم با شعرهای آنان اظهار داشت: استاد شهریار گامی جدید در تاریخ ادبیات معاصر برداشته و توانست غزل را در شعرهای معاصر به معنای واقعی کلمه زنده کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.