مشهد؛

پیروزی در پرونده هسته ای تهدید دشمن را خنثی کرد

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: پیروزی در پرونده هسته ای تهدیدات امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی دشمن را خنثی کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی فروزان درنشست کارگروه فرعی پدافند غیرعامل شهرستان سبزوار افزود: دولت یازدهم با استفاده از تدبیر سیاسی و پیروزی در پرونده هسته ای تهدیدات امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی دشمن را خنثی کرد.

وی افزود: زنده شدن امید و نشاط اجتماعی از مهمترین شعارهای دولت یازدهم است که در سه سال گذشته محقق شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی برجام را مهمترین اقدام دولت یازدهم در دفاع از کشور و ارزش های انقلاب در برابر تهدیدات دشمن ارزیابی و بیان کرد: تعامل دولت با کشورهای دنیا، تقویت حوزه سیاست خارجی، حفظ کرامت ایرانیان در اثر بسته شدن پرونده هسته ای در سازمان ملل، جلوگیری از بروز جنگ در منطقه و حفظ پیشرفتهای کشور از جمله نتایج برجام است.

فروزان همچنین به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری درباره پدافند غیرعامل اشاره و اظهار کرد: امروز نوع تهدیدات دشمن تغییر کرده و جنگ نرم، حملات سایبری، بیولوژیک، بیوتروریسم، آگروتروریسم ( آلوده کردن محصولات کشاورزی ) و تهدیدات زیستی جای خود را به جنگ سخت داده است.

وی افزود: راهبرد کشور برای مقابله با این تهدیدات توجه به پدافند غیر عامل است، با تغییر تهدیدات می توان دفاع غیر عامل را با هزینه اندک به روزرسانی و آماده استفاده کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی در ادامه به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: مرحل نخست تا سوم این طرح تدوین شده و مطالعه و تدوین مرحله چهارم آن در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از تدوین طرح پدافند غیرعامل آب شرب مشهد، شهرهای مرزی، بیمارستانها و مراکز حساس استان خبر و ادامه داد: در شهرستانها مسئولان و مدیران ادارات وظیفه دارند طرحهای پدافند غیرعامل را تدوین و به فرمانداریها اعلام کنند.

احمد برادران فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: آموزش همگانی گامی مهم در ترویج پدافند غیرعامل در بین مردم و مهمترین هدف از اجرای آن جلوگیری از عملیاتی شدن تهدیدات دشمن است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار