ورلدتریبیون: باراک اوباما، مسبب ورود ایران به عرصه جهانی

ورلدتریبیون در گزارشی نوشت رئیس‌جمهور آمریکا زمینه را برای استفاده روسیه از پایگاه نظامی ایران فراهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورلدتریبیون، پیش از موفقیت «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا در امضای توافق هسته‌ای تهران این امکان برای روسیه وجود نداشت که (به ادعای نگارنده) از پایگاه نظامی ایران به منظور انجام حملات سوریه استفاده کند.

بنابر گزارش‌ها رئیس‌جمهور آمریکا دو هفته پیش در کنفرانس مطبوعاتی پنتاگون اعلام کرد مقامات رژیم‌صهیونیستی اکنون از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند. این امر موجب عصبانیت وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی شد. اوباما همچنین اعلام کرد تشکیلات نظامی و امنیتی رژیم‌صهیونیستی تأیید می‌کنند که توافق هسته‌ای ایران «بازی را تغییر داد.»

این درحالیست که جروزالم‌پست در گزارشی می‌نویسد: « برخاستن هواپیماهای روسیه به آسمان از پایگاه‌های ایران برای هدف قرار دادن مواضعی در سوریه بازی را تغییر داد؛ اما نه به شکلی که اوباما در ذهن داشت.»

یکی از دلایل مخالفت «بنیامین نتانیاهو،» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با توافق هسته‌ای ایران این بود که تهران سال‌ها به دلیل تحریم‌های بین‌المللی منزوی شده بود اما پس از دستیابی به این توافق دوباره در صحنه جهانی ظهور می‌یافت. وی از رشد اقتصادی و سیاسی ایران هراس داشت.

روسیه پس از توافق هسته‌ای ایران تحویل موشک‌های «اس300» را که به دلیل تحریم‌ها سال‌ها به تعویق افتاده بود، تسریع کرد. زیرا دریافت این موشک‌ها را از طرف ایران قانونی می‌دانست. حال روسیه با همین منطق از پایگاه‌های نظامی ایران به منظور انجام حملات هوایی به سوریه استفاده می‌کند.

روزنامه جروزالم‌پست در ادامه گزارش می‌نویسد همکاری نظامی ایران و روسیه در سطحی که این هفته مشاهده شد برای خاورمیانه بسیار مهم است. در پایان گزارش ادعا شده: همانطور که اوباما گفت توافق هسته‌ای روند بازی را تغییر داد؛ اما این تغییر به نفع آمریکا، متحدان عربش و رژیم‌صهیونیستی‌ نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار