شستشوی مغزی مرد نیوزیلندی برای پیوستن به داعش

مرد نیوزیلندی که می خواست برای جنگ به سوریه برود، اعتراف کرد از سوی عناصر داعش شستشوی مغزی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز، دادگاهی در استرالیا یک مرد نیوزیلندی ساکن ملبورن را به جرم تلاش برای سفر به سوریه و پیوستن به داعش محاکمه کرد.

امین محمد 25 ساله، اکتبر سال گذشته (31 روز منتهی به 10 آبان 94) به جرم سه بار تلاش برای پیوستن به داعش دستگیر شد.

این متهم پذیرفت که از سوی عناصر گروه تروریستی داعش شستشوی مغزی شده است و گفت می خواهد به دیگر جوانان که در خطر فریب داعش قرار دارند، کمک کند. 

وکیل این مرد اظهار کرد امین محمد از سوی یکی از عناصر داعش به نام «حمدی القدسی» فریب خورده است. این مرد در سیدنی با فریب جوانان به عضوگیری برای گروه تروریستی داعش اقدام می کند.

وکیل امین محمد در ادامه گفت: «او به دست یکی از عناصر داعش در سیدنی منحرف شده است و حالا می خواهد این تجربه را با دیگر جوانان به اشتراک بگذارد و آنها را از خطر فریب خوردن نجات دهد.»

به گفته وکیل این شخص، خانواده و دوستان امین محمد متوجه انزوا و تغییر رفتار وی شده بودند؛ اما فکر نمی کردند قضیه اینقدر جدی باشد. او زمانی که با القدسی آشنا شده بود، تنها 23 سال داشت.

با این حال، قاضی دادگاه اظهار کرد او هنوز نپذیرفته است که برای اجرای عملیات تروریستی قصد سفر به سوریه و پیوستن به داعش را داشته است. همچنین او هنوز ابراز ندامت و پشیمانی نکرده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
حروم زادهها چقد تبلیغات میکنند شستشوی مغزی ایران باید تبلیغات اینهارو بی اثر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
وقتی گیر افتاده اظهار پشیمانی ؟
آخرین اخبار