تبریز؛

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در شهرستان هریس

یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان تسهیلات درعرصه کشاورزی پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرماندار هریس در گردهمایی کشاورزی دانش بنیان در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان هریس گفت:به منظور هم اندیشی در جهت بررسی وارتقاء رویکرد تغییر الگوی کشت وعملی کردن کشاورزی در راستای اقدام عملی مصادیق اقتصاد مقاومتی در شهرستان هریس وحمایت از تولید داخلی وافزایش بهره وری در امنیت غذایی در 80 عرصه مختلف کشاورزی باهمکاری بسیج سازندگی سپاه هریس مبلغ یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است .

تقویمی افزود:این تسهیلات در عرصه های پرورش دام سبک وسنگین ،پرورش زنبور عسل ،پرورش مرغ بومی ،پرورش ماکیان ، پرورش ماهی ،ایجادگلخانه ،صنایع دستی وصنایع تبدیلی در شهرستان هریس می باشد . 

تقویمی همچنین در جهت حمایت از احیای دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد:در این راستا در سال گذشته 150 هکتار کلزادر سطح شهرستان کشت شده که در یک مورد در سطح یک هکتار 3078کیلوگرم کلزا برداشت شده که این عملکرد در حدود 3000متر مکعب آب نسبت به کشت گندم در هر هکتار صرفه جویی آب کشاورزی در برداشته است .

تقویمی از هدف گذاری250 هکتار از اراضی کشاورزی برای کشت کلزار در شهریور ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد .

فرماندار هریس در این راستاگفت:با زیرکشت رفتن 250 هکتار از این اراضی که قبلا گندم زار بودند نزدیک 750هزار متر مکعب از آبهای زیر زمینی کشاورزی حفاظت می شوند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.